Як хмара допомагає запустити стартап

Навчання

Автор: GigaCloud

29.04.2021

Instagram, Twitter, Google і навіть SpaceX ― в успіх цих проектів ніхто не вірив, а саму ідею запуску вважали божевільною. Але засновники цих стартапів змогли довести зворотнє та кардинально змінили наше життя.

Сучасні стартапи складно уявити без хмарних технологій. Щоб розробити продукт, його потрібно десь розмістити та тестувати. І найкраще для цього підійде хмара.

Що таке стартап

З англійської слово «start up» перекладається як «запускати». Стартап ― новий проект, який нещодавно запустили в роботу або той, що ще в процесі доопрацювання. Його основні умови:

  • у стартапу має бути новаторська бізнес-ідея;
  • йому потрібні кошти для запуску, реклами та подальшого розвитку;
  • засновник стартапу повинен бути невідомим на ринку.

Вперше про стартапи почали говорити в 1939 році у США в Долині Санта-Кларі, де тоді функціонували всі компанії сфери високих технологій. Саме там два випускники Стенфордського університету запустили проект і назвали його стартапом. Зараз це міжнародний IT-гігант Hewlett-Packard.

Стартапи підтримують різні бізнес-школи, університети, грантові програми, фонди тощо. Серед таких екосистем ― Массачусетський технологічний інститут та Кремнієва Долина.

Типи стартапів

Залежно від продукту та сегменту ринку існують такі стартапи:

  • Новачки. Їхня мета ― «вичавити» конкурентів і стати монополістами в певному ринковому сегменті. Роблять вони це за допомогою надання низької ціни.
  • Кіт у мішку. Ці стартапи несуть новаторську бізнес-ідею, яка може бути зовсім безперспективною та дивною. Але якщо вони знаходять інвесторів, які в неї вірять, проект може бути приреченим на успіх.
  • Клони. Проекти, які копіюють популярні закордонні продукти, наприклад, соціальні мережі.

З точки зору інноваційності та технологічності стартапи діляться на:

  • Новаторські та високотехнологічні. Вимагають великих грошових вкладень, але можуть принести високий дохід.
  • Традиційні. В основі закладена проста ідея, але і вона може бути не менш прибутковою.

Топ 5 кращих українських стартапів 2020

Ми зібрали стартапи, які були популярні у 2020 році та залучили найбільшу кількість інвестицій.

Перше місце в рейтингу займає Revolut ― фінтех-проект, який засновники називають банком без відділень. Всі операції проводяться в телефоні. Минулого року стартап залучив $500 млн.

На другому місці знаходиться сервіс для відеострімінгу Restream. Він транслює відео на більш ніж 30 відомих платформах: Facebook, YouTube, Periscope, Twitch та інші. У 2020 році проект залучив $50 млн інвестицій.

На третьому місці Preply ― онлайн освітня платформа, яка об'єднує репетиторів і викладачів зі студентами, локально або віртуально за допомогою Skype. Сьогодні на платформі зареєстровано 25 тисяч репетиторів і 100 тисяч учнів. У 2020 році стартап залучив $10 млн інвестицій.

Четверте місце дісталося додатку для зміни зовнішності Reface. Сервіс використовує технологію Face Swap, що дозволяє змінювати обличчя і при цьому зберігати міміку. Додаток використовує машинне навчання та працює на основі Deepfake. У 2020 році Reface залучив понад $6 млн.

Слідом йде сервіс для пошуку та доставки ліків Liki24, який у 2018 році виграв у «Битві стартапів» на IT Arena у Львові. Сервіс аналізує ціни в більш ніж 5000 аптеках в різних містах України, сповіщає про наявність ліків і знаходить найнижчу ціну. У 2020 році стартап залучив $5 млн та вийшов на ринок Польщі.

Навіщо стартапу хмара

Антон Аврінський, власник сервісу LIKI 24, каже, що трансформуватися їм допомагають хмарні технології. Проект стартував одразу в хмарі, а розміщення коштувало $100 на місяць. Купівля парку «заліза» обійшлася б команді набагато дорожче. Переваги хмарних технологій відчули також під час карантину, який спровокував ажіотаж як в аптеках, так і сайті LIKI 24. Впоратися з великим потоком клієнтів без простоїв і збоїв допомогла хмара.

Розумний розподіл фінансів ― ключовий момент, який потрібно добре пропрацювати перед запуском стартапу. Так, можна не орендувати офіс, а працювати віддалено з дому, найняти не двох системних адміністраторів, а одного та урізати бюджет на маркетинг. А можна істотно заощадити на інфраструктурі, не вкладаючи гроші в «залізо».

Розміщення у хмарі допомагає скоротити:
  • витрати на закупівлю серверного обладнання;
  • кошти на технічні ресурси, які так і залишаться невикористаними на 100%;
  • гроші та час на масштабування;
  • кошти на зарплату технічним фахівцям, які будуть обслуговувати сервери.

А якщо запущений у хмарі проект не «вистрілить», його можна швидко згорнути з мінімальними втратами бюджету.


Є ідея стартапу. Де шукати інвестиції?

З 2014 року на стадіоні «Арена» у Львові проходить найбільша технічна конференція в Україні ― IT Arena. Щорічно вона збирає інвесторів, стартапи, міжнародні IT-компанії та лідерів українського ринку. Тут же проходить «Битва стартапів». Команда, яка перемагає, забирає з собою грошовий приз.

Партнери IT Arena видають гранти стартапам, які їм найбільше запам'яталися. Серед учасників Startup Competition були вже відомі українські стартапи Liki24, Helsi, Nuka, PatentBot, Legal Nodes, Rothem, UBreez та інші. Подібні заходи і створюються з метою знайти інвестора для стартапу, тому розробники їх активно відвідують.

Крім IT Arena, для допомоги молодим стартапам створені:

  • платформи для пошуку інвестицій (InVenture і Startup Network);
  • мережа бізнес-ангелів (UAngel | Ukrainian business angels network, iClub);
  • краудфандингові сайти (Спільнокошт, Na-Starte);
  • бізнес-інкубатори та акселератори;
  • соціальні мережі, наприклад LinkedIn.

Успіх будь-якого проекту залежить і від творця, і від інвестора. Ось тільки цілі вони переслідують різні. Творець живе проектом, вкладає в нього всю душу, прагне до впізнаваності. А інвестор зацікавлений у вигідному вкладенні грошей. Конкуренція на ринку велика, тільки на IT Arena щорічно подають заявки понад 200 стартапів. А існують ще різні інвестиційні платформи, спеціалізовані майданчики, форуми тощо. Творцям проекту потрібно ретельно готуватися, мати хороший бізнес-план і презентацію своєї ідеї.

Ідея має нести новизну, і схожих продуктів не повинно бути на ринку. Презентацію краще зробити невеликою, зосередитися на головному, не перевантажувати слухачів важкими технічними термінами і одразу зробити акцент на вигодах. Також важливо надати інвестору очікуваний результат від запуску проекту. Виступ має бути ефектним та яскравим, щоб на етапі пошуку інвестицій в інвестора не було шансів відмовити творцеві.

Якщо всі правила будуть виконані, у кожного стартапу є шанси стати успішним.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!