IT-інфраструктура Caparol Ukraine в хмарі GigaCloud

Інтерв'ю

Автор: GigaCloud

03.03.2020

У 2008 році Капарол-Україна, дочірня компанія німецької корпорації, відкрила своє виробництво в Дніпропетровській області. Так у нас в країні з'явився бренд, який не просто відповідає найсуворішим європейським екологічним стандартам, а й в десятки разів перевершує їх. НСК Олімпійський, Софійський собор, Андріївська церква, Верховна рада, споруди Києво-Печерської лаври ― при оформленні всіх цих споруд використовували їхню продукцію. З 2016-го вся IT-інфраструктура Caparol Ukraine стала віртуальною. З цього моменту сервіси компанії виросли в 10 разів, і, за їхніми словами, зробити такий стрибок без хмар було б непросто.

В інтерв'ю СЕО Caparol Ukraine Віталій Верещагін і IT-директор Олександр Назарчук розповіли, чому перехід в хмару викликав резонанс всередині корпорації Caparol, як міграція допомогла скоротити витрати і без «болю» переїхати в новий офіс.



Чи є ще люди в компанії або у твоєму колі, які говорять, що «залізо» крутіше, ніж хмари?
Олександр: В Україні, на мою думку, більшість невеликих бізнесів, ну умовно невеликих, розуміють, що по-іншому не можна. У Європі більш консервативна ситуація. Там теж поступово такий перехід є. І навіть на прикладі нашого концерну він починається. Тобто, коли ми переходили, то були єдині. Хоча в концерн входить 3 компанії. До цього у нас була окрема серверна, яку ми обслуговували своїми силами.

Як часто доводилося оновлювати парк «заліза»?
Олександр: 4 роки тому почалося стрімке зростання: той обсяг даних, з якими ми працювали, виріс більше, ніж у 10 разів. Ми б не змогли дозволити собі таке зростання, якщо б кожен раз замислювалися, що це додаткові інвестиції. Коли запускається новий сервіс, потрібно тимчасово виділити додаткові ресурси. Із «залізом» це робити складно. Довелося б раз на 2 роки повністю оновлювати парк.

Чи був якийсь чарівний стусан, і як на це відреагувало керівництво?
Олександр: Ми хотіли рости, але у нас не вистачало внутрішнього ресурсу, і ми почали його шукати. З'явилася тема хмари, 5 років тому про неї мало хто знав, а у керівництва не було розуміння абсолютно. Одним з ключових чинників стало те, що ми пообіцяли, що переїзд не зупинить бізнес-процеси. У нас було два переїзди. Перший ― це, власне, переїзд із «заліза» в хмару і другий ― коли ми вже почали співпрацювати з GigaCloud, це був переїзд із одного хмарного ресурсу на інший.

Віталій: Залишилися б у «залізі», можливо не купили б торгове обладнання, яке нам допомагає заробляти гроші. Сервери не допомагають заробляти гроші. У зв'язку з цим, ми б ще довго чекали або залишились в якомусь застарілому рішенні, яке теж би заважало вести нормальний бізнес. Однозначно був би простой. Ми б чекали, узгоджували, пояснювали. Звичайно, під час переїзду були страхи: «Що якщо ми почнемо передавати інформацію, а вона пропаде?» або «Не буде інтернету, як ми зможемо нормально працювати?».

Що стало причиною переїзду з одного хмарного ресурсу на інший?
Олександр: Дивись, якщо ти купуєш якийсь IT-продукт, то є поняття вартості продукту, а потім ще й його впровадження і супроводу. Супровід нас не влаштовував, він виходив занадто дорогим. Але не в плані грошей, а в плані задіяних ресурсів, швидкості відгуку і так далі. Тобто, перш за все, це питання саппорта. Плюс у нас з'явилася ідея додатково застрахувати ризики, але не знайшли порозуміння. GigaCloud нам запропонував альтернативне рішення, яке нас влаштувало.

Які сервіси зараз працюють у хмарі?
Олександр: Ключове ― це ERP-система, CRM, наш сайт для роботи з партнерами, інтернет-магазин, сервіс для підписання онлайн документів, складські програми. Загалом, всі системи, які у нас зараз є, вони всі в хмарі.

А скільки зайняв переїзд даних систем?
Олександр: Більшість із них виникали вже в хмарі. Але першою туди переїхала ЕRP-система. Переїзд зайняв небагато часу, рахунок йде на тижні, і без зупинки бізнесу.
Як правильно запланувати час для простою?

Віталій: Головне вибирати, щоб була найменша бізнес-активність. Краще робити це в період свят або довгих вихідних. Ми переїжджали на травневі, коли всі відпочивали.

Ми заговорили про простой, чи є у вас якісь рекомендації з приводу простоїв?
Віталій: Ви повинні зрозуміти з ким йдете в хмару, хто ваш партнер, хто ваш партнер всередині ― це IT-команда, яка повинна дуже добре підготувати ці процеси. І чи є план «В».

Чи є відчутні відмінності, коли сервіси працювали на «залізі» і зараз працюють в хмарі?
Олександр: Так. Компанія ― це не просто офіс. Наші співробітники розкидані по всій Україні. Тепер ми не залежимо від того, чи є інтернет в центральному офісі, чи перегрівся сервер, або ще щось. Відмінності, на мій погляд, дуже відчутні. У нас додалося багато нових сервісів, наприклад CRM, електронний документообіг з нашими партнерами, і всі ці сервіси вже будувалися в хмарі. І ось тут, до речі, велика різниця була в тому, що коли ти робиш якусь модельку, коли потрібні для тестування додаткові ресурси, то простіше їх орендувати на короткий час, прогнати, переконатися, додатково зарезервувати, подивитися, як працює стек, навантаження і так далі. Як це робити в «залізі» я не уявляю. Потрібно думати, як оптимізувати витрати, де брати «залізо», куди це копіювати. Ось тут хмара дала приголомшливий ефект.

Віталій: Швидкість, гнучкість ― це дуже важливі моменти. Ми будь-який сервіс можемо підключити буквально за один вечір. Не потрібно чекати, купувати сервери. Швиденько написали вам заяву, лист і все ― ми готові.

Чи є критичні сервіси, які переїжджали в хмару, бо було необхідно?
Олександр: Відеоспостереження відразу будувалося в хмарі. Це зручно. Зручно розподілити права, зручно бути впевненим, що відео збережеться. Цей сервіс нас виручав декілька разів, були епізоди.

Хто в компанії найщасливіший після переїзду в хмару?
Олександр: Перш за все ― CEO. Переїхали в хмару, буквально через пару місяців у нас був переїзд до нового офісу, причому переїзд раптовий, на новорічні свята. CEO перший сказав: «Як добре, що ми встигли переїхати в хмару, якби ми зараз тягли за собою ще ось це все». А так просто розкинули мережу, ноутбуки. Тепер кожен раз, коли виникає ідея щось розширити, щось збільшити і так далі, CEO ― перший, хто відчуває.

Можете назвати відчутні переваги переходу в хмару?
Віталій: Гроші, час, інвестувати в непрофільні активи ― це не найправильніше ведення бізнесу. Потрібно інвестувати в те, що дає прибуток, в короткостроковий, в довгостроковий. Сервери в нашому бізнесі це ― не наш бізнес. Наш IT-відділ не займається підключенням серверів, ремонтом кондиціонерів. Хлопці роблять речі, які сприяють розвитку бізнесу, щоб він був конкурентоспроможним. Це зовсім інший рівень IT-департаменту.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!