Як знайти хорошого системного адміністратора або IT-директора? Інтерв'ю з Михайлом Притулою

Інтерв'ю

Автор: GigaCloud

12.02.2020

Багато хто з нас думає, що знайти системного адміністратора в компанію дуже легко, адже цю роботу можуть робити тисячі кандидатів. Але, коли справа доходить до пошуку персоналу, всі ілюзії розвіюються. А що робити, якщо потрібен не тільки адмін, а й інші IТ-фахівці? Як знайти того самого і не проводити на співбесідах багато часу? Як з пошуком справляються інші компанії? Відповіді на ці питання ми запитали у Михайла Притули ― одного з кращих HR-фахівців у країні. Він працював зі співробітниками Альфа-банку, СТБ, Wargaming, Preply. Але найголовніше ― Михайло спеціалізується на пошуку фахівців саме IT-напрямку.

В інтерв'ю ви дізнаєтесь:

  • як і де шукати IT-фахівців, якщо ви ― малий або середній бізнес;
  • яку кількість IT-фахівців потрібно найняти в залежності від розмірів і специфіки компанії;
  • яким компаніям сисадмін не потрібен;
  • якого кандидата не варто брати на работу.

Михайло, розкажи, яка ситуація на ринку України з IT-фахівцями і чи достатньо у нас професіоналів?
Ну ринок у нас зростає. Згідно з дослідженнями, які проводить DOU, наприклад, близько 20% на рік, тобто 20% вакансій щороку, додатково додається до IT-ринку. Це змушує компанії конкурувати. Університетська технічна освіта у нашій країні застаріла. В основному технарі закінчують Політех. Але кращі IT-фахівці довчаються або самостійно, або йдуть на курси.

Розкажи найяскравішу історію з практики про пошук системного адміністратора або IT-директора.
Нещодавно шукав людину на позицію DevOps ― кінцева ланка, яка відповідає за випуск продукту в production. Вони дуже рідкісні та дуже дорогі, власне кажучи, середня зарплата приблизно 5 тис доларів на місяць. Такий фахівець має бути чітким generalist, універсалом, тому таких кандидатів мало, вони дуже примхливі та вимогливі до роботодавців. Хороший Middle-фахівець коштує приблизно 800 доларів на місяць.

Чи є якісь базові сертифікати і необхідний пул знань, якими повинен володіти системний адміністратор, якого підприємець візьме на роботу?
Бізнес в цьому не розбирається, тобто не розуміє, які потрібні сертифікати. Приклад ― телеканал СТБ. Роботодавець не розбирається в IT, запрошує якогось IT-експерта і консультується з ним.

Можеш окреслити приблизну структуру з IT-фахівців, яка потрібна різним компаніям? Хто потрібен малому бізнесу, якщо в компанії працює від 10 до 50 осіб, і хто потрібен середньому, якщо там 100, 200 співробітників?
Ми можемо розділити на дві категорії: IT-бізнес і не IT-бізнес, де IT-експертиза відсутня. Якщо не IT-бізнес, то, за моїми спостереженнями, коли у компанії від 50 до 100 чоловік, вона розвивається без IT-фахівців, найчастіше силами постачальників якогось обладнання. Тобто компанія закуповує ноутбуки або якісь сервіси, постачальник налаштовує і здійснює підтримку. Коли кількість рутинних операційних завдань зростає, виникає думка взяти ось того самого першого IT-фахівця, який буде це все адмініструвати, налаштовувати, допомагати, відповідати і так далі.

Припустимо, підприємство найняло системного адміністратора або IT-керівника, але далі його ж потрібно утримати, як це робити?
Завданнями, тільки завданнями. У компанії IDeals, де я працював, було троє хлопців, які дуже хотіли розвиватися і самостійно шукали шляхи, пропонували якісь проекти, завдання. Тобто поки вони бачать, що розвиваються, вивчають нові технології, це їх утримує. А якщо бачать, що півроку, рік нічого не змінюється, вже починають подумувати про те, щоб піти. Завдання бізнесу ― просто обговорювати, що хоче співробітник, давати якісь нові завдання і бути готовим експериментувати.

Але з іншого боку, якщо системного адміністратора, який вже працює якийсь час в компанії, переманюють конкуренти (а це нормальна практика), то він повинен залишити такий слід, при якому вхід нового співробітника буде зрозумілий. Тобто мають бути описані процеси та парольна політика.

Невеликій компанії, з точки зору роботодавця, рекомендував би подивитися на таку систему, як alumni club. Це коли люди, які на тебе працювали, пішли, але ти підтримуєш з ними зв'язок, іноді залучаєш для виконання завдань. І вони за грошову винагороду готові прийти, допомогти та підказати.

Як зрозуміти, що компанія «доросла» до ІТ-директора?
Я спостерігав два сценарії. Перший ― коли команда вже сильно розросталася, і потрібен був менеджер, який нею керував би. Другий сценарій ― це коли потрібна експертиза. Є складна задача, яку команда не може вирішити самостійно, і тоді беруть IT-директора. Він виконує роль архітектора та менеджера, управляє командою і будує інфраструктуру.

Якщо компанія довіряє пошук IT-фахівця таким професіоналам, як ти на outsourcing, якими правилами повинна керуватися?
Коли ми шукали IT-директора, починали з агентства, у HR-команди до цього не було експертизи пошуку IT-директорів, тобто ми прийшли до агентства, у агентства експертиза була, було розуміння, були контакти.

Агентство несе відповідальність за знайденого кандидата?
Вони дають гарантію на 3 місяці або півроку. Якщо людина не підійшла, просто шукають їй заміну. Якщо компанія сама не може знайти, я б порекомендував звернутися у агентство. Не до фрілансерів, не до консультантів, а саме до агенства, тому що воно набило руку і розуміє принципи пошуку таких кандидатів. Тому що якщо ти йдеш просто до рекрутера, він може помилитися, а ціна помилки, як мені здається, дуже велика.

Як і коли зрозуміти, що IT-директор або системний адміністратор добре виконує свою роботу?
Я б дивився на дві частини. Перша ― технічна частина, які бізнес-цілі виконуються, не чи не перешкоджає цьому IT-служба. Друге ― це зворотний зв'язок від користувача.

І сисадмін, і IТ-директор практично відразу отримують доступ до маси корпоративної інформації. Розкажи про техніку інформаційної безпеки роботи з новим фахівцем.
Є NDA ― договір про конфіденційність. Колись він не працював, але останні роки 3 в Україні і в Росії його всі використовують. Ми консультувалися з юристами, і вони наводять вже приклади кейсів, коли компанія засудила людину. NCA ― договір про уникнення конкуренції, щоб працівник потім не зміг піти працювати до конкурентів. NSA ― договір про непереманювання, який не дозволяє компаніям переманювати співробітників один у одного.

Бліц-запитання з Михайлом Притулою дивіться тут.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!