DRaaS як план дій: кейс «Порше Україна»

Кейси

Автор: Денис Маракін

20.08.2019

ТОВ «Порше Україна» — це частина австрійської компанії Porsche Holding Salzburg, найбільшої в Європі з продажу автомобілів. Вона діє в 22 європейських країнах, а з 2008 року — і в Україні, займаючись імпортом автомобілів Volkswagen, Audi, SEAT і Volkswagen Комерційні автомобілі.

В українському офісі компанії працюють 120 співробітників, серед них 8 осіб — в IT-відділі. Після впровадження DRaaS-рішення GigaCloud IT-інфраструктура імпортера автомобілів Volkswagen, Audi, SEAT і Volkswagen Комерційні автомобілі працює так само чітко, як німецький двигун. IT-директор «Порше Україна» Олександр Жуков розповів, що змусило їх звернутися до хмарних технологій.

Крок №1: Розвиток інфраструктури

Інфраструктура нашої компанії починалася з великої серверної. До 2016 року у нас все було дуже консервативно: ми думали тільки про власний дата-центр.

В середині 2016 року розпочали тестувати Microsoft Azure, оскільки наша IT-інфраструктура розросталася швидкими темпами. А потім зіткнулися з глобальною проблемою — вірусом Petya, який вивів з ладу більшість наших серверів.

Крок №2: Боротьба з вірусом

Ми доклали багато зусиль на відновлення нашої системи, але зробили це досить швидко. За три дні відновили свою інфраструктуру на 80%, використовуючи тільки свої бекапи. Потім ще кілька місяців усували дрібні проблеми.

Після втрати, завданої вірусом, ми почали замислюватися над відмовостійкими рішеннями та страхувальними варіантами. Тому що коли наші клієнти їздять на машинах за кілька мільйонів гривень, і у них щось не працює — це проблема довіри і репутації.

Крок №3: Пошук відмовостійкого рішення

У компанії «Порше Україна» є бекап-майданчик за кордоном. Цей «холодний» бекап на ділі виявився неефективним для швидкого відновлення. Ми поставили собі таку мету: RPO як час втрати даних — до 1 години, RTO як час відновлення даних взагалі мав бути бути мінімальним. Тобто, хотіли зробити так, щоб у критичній ситуації наша максимальна втрата даних склала до 60 хвилин.

Щоб протистояти вірусам, ми ускладнили свою систему і зробили масивну мікросегментацію мережі. І зрозуміли, що не зможемо відновити своїми силами нову систему в разі катастрофи на кшталт вірусної атаки.

Ми проаналізували ситуацію і вирішили, що треба рухатися в бік резервних дата-центрів. Між закупівлею нового «заліза» і хмарою ми вибрали другий варіант.

Крок №4: Міграція у хмари

Ми орендували віртуальні сервери у GigaCloud і побудували індивідуальне DRaaS-рішення. У самій хмарі ми нічого не хостимо, але про всяк випадок повністю дублюємо там свій дата-центр. Мета нашого індивідуального рішення — business continuity. У разі аварії ми запускаємо в хмарах і продовжуємо там роботу всіх наших сервісів.

У нас вийшло домогтися максимальної відмовостійкості. Крім того, робота в хмарі дала нам низку переваг:

  • масштабованість;
  • гнучкість рішень;
  • економія на обслуговуванні «заліза».

Крок №5: Регулярні тестування

Ми кілька разів тестували наш резервний хмарний майданчик. Система працює бездоганно. З часів вірусу Petya наша інфраструктура збільшилася у кілька разів: тепер у нас 100 серверів. Стільки ж віртуальних серверів ми реплікуємо до провайдера. При цьому наш IT-відділ збільшився на одну людину.

В наших планах — зробити основний дата-центр хмарним, а свій використовувати тільки для бекапу. Але ми ще не рахували цифри на реалізацію такого проекту.


Наш коментар

Кирило Науменко
Керівник R&D відділу GigaCloud

Проект з компанією «Порше Україна» ми почали в листопаді 2018 року. Клієнт чітко знав, що хоче і в якому вигляді. Ми розробили для нього індивідуальний Disaster Recovery план і після його старту успішно провели низку тестувань.

Ми завжди говоримо клієнту, що Disaster Recovery — це в першу чергу регламент дій. І для правильного функціонування він повинен постійно актуалізуватися. Також необхідно його регулярно тестувати. Тільки чітко прописані інструкції, що робити в разі катастрофи, рятують у критичних ситуаціях.

Дуже добре, що компанія «Порше Україна» правильно підійшла до питання впровадження DRaaS. У грудні 2018 року, в обумовлений з нами час, вони провели «бойове» тестування свого DR-плану. Тобто «натиснули на рубильник» і запустили всі свої віртуальні машини в хмарі.

Під час першого тестування були виявлені деякі моменти, які необхідно було підправити. Зараз клієнт самостійно проводить такого плану тестування, і все проходить відмінно.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!