Оцифрувати взаємодію держави та бізнесу: кейс Офісу ефективного регулювання (BRDO)
15.07.2020
Офіс ефективного регулювання BRDO — це незалежний неурядовий експертно-аналітичний центр, створений за ініціативи Міністерства економічного розвитку та за підтримки міжнародних донорів. Організація працює з 2015 року. Її мета — розробка та впровадження інструментів ефективного державного регулювання, спрямованих на стимулювання підприємництва та покращення інвестиційної привабливості України. Яна Горюнова, керівниця з інформаційних технологій Офісу ефективного регулювання BRDO, розповіла нам, чому в своїй роботі вони надають перевагу хмарам.
Проекти BRDO
Наше завдання — спростити взаємодію держави та бізнесу, в тому числі в напрямку оцифрування різних процесів. Ми аналізуємо існуюче регулювання діяльності бізнесу та пропонуємо IT-рішення для швидшої та ефективнішої взаємодії підприємців з державою.
Одним з таких продуктів є інспекційний портал inspections.gov.ua. Це найбільший наш проект, його активна аудиторія — близько 9000 користувачів-держслужбовців, а також біля 200 000 зовнішніх користувачів щомісяця. Ми розробили проект для Державної регуляторної служби відповідно до закону про те, що всі державні перевірки мають фіксуватися в онлайні.
Ще один важливий проект BRDO — «PRO. Платформа ефективного регулювання» та її окремий компонент #Start Business Challenge, який діє з 2017 року. Це безкоштовний сервіс, який дозволяє підприємцю отримати консультацію щодо відкриття бізнесу. Людина заходить на цей портал, вбиває в пошуку, наприклад, слово «кафе» чи «перукарня» і після короткого уточнюючого тесту отримує інструкцію — перелік процедур, які треба пройти, аби розпочати діяльність. Наразі на порталі зібрано 179 інструкцій, у тому числі для видів бізнесу, які можна вести в умовах карантину.
Завдання
В проектах, які ми готуємо для держави, ми, по факту, виступаємо як розробник ПЗ: отримали/удосконалили технічне завдання, створили продукт, передали його замовнику, запустили і налаштували, займаємось його підтримкою. І інспекційний портал, і портал Start Business Challenge працюють на серверах Міністерства економіки. Інспекційний портал згодом має переїхати на сервери ДП «Національні інформаційні системи».
Потреба в ресурсах у нас як розробника, загалом, невелика. Однак, для тестування продуктів регулярно виникає необхідність в додаткових потужностях.
Особливістю розробки проектів для держави є часті зміни вимог до продукту. Поки ІТ-рішення розробляється і готується до запуску, з’являються зміни в законодавстві, міняються технічні вимоги тощо. Тому нам також необхідно, щоб всі налаштування середовища розробки і тестування займали мінімум часу та були гнучкими до викликів, які постають перед нами.
Рішення
Ми ніколи не розглядали питання придбати власне «залізо», простіше і доцільніше орендувати потужності в хмарі. Якийсь час ми вели розробку на серверах Amazon Web Service. Коли почали активно працювати над проектами для держави, переїхали в українську хмару.
Спочатку ми працювали в хмарі De Novo, згодом вирішили спробувати потужності GigaCloud. Протестували, нам сподобалося. Першим у хмарі GigaCloud ми розгорнули сервіс RBM (Result Based Management, інструмент для аналізу і планування), розроблений спільно з канадським проектом SURGe. Він вимагає проведення навантажувального тестування з достатньою кількістю ресурсів. Щоб остаточно зрозуміли необхідні параметри сервісу, ми проводили тестування на потужностях GigaCloud.
Результати
Ми задоволені роботою з GigaCloud. Нам подобаються інтуїтивно зрозумілі налаштування, можливість на ходу додавати процесори, якщо необхідно збільшити потужності. Є позитивний досвід з роботою служби техпідтримки. Ми зверталися до неї, коли здійснювали масштабування середовища для інспекційного порталу. Отримували швидкий та ефективний фідбек.
Завдяки позитивному досвіду співпраці, плануємо вести розробку в хмарах GigaCloud і надалі. Радимо застосовувати хмарні технології усім, хто відчуває потребу в альтернативі застосування свого «заліза».