Хмарне DRaaS рішення: особливості, переваги та реалізація

Навчання

Автор: GigaCloud

23.06.2021

На початку XX століття масштабні морські катастрофи призвели до розробки спеціальних вимог щодо забезпечення суден рятувальними засобами: шлюпками, плотами, жилетами тощо. Завдяки цьому 712 пасажирів «Титаніку» змогли вижити.

Бізнес теж нерідко стикається із різними форс-мажорами. А що якщо скласти план дій для бізнесу, взявши за основу принцип рятування на суднах? Рятувальною шлюпкою для компанії у такому випадку буде DRaaS. Що це за сервіс, як він реалізовується та які переваги надає, читайте нижче.

Що таке DRaaS

DRaaS (Disaster Recovery as a Service) ― це хмарний сервіс аварійного відновлення роботи IT-інфраструктури на резервному майданчику, розміщеному на потужностях хмарного оператора. Його мета ― забезпечити безперервну роботу критично важливих ІТ-сервісів клієнта.

Дублюючі системи використовуються у багатьох системах і механізмах, наприклад, в літаках. У разі несправності основної системи, резервна здійснює її функції самостійно. Перемикання відбувається миттєво та синхронно.

Останнім часом збільшилась кількість форс-мажорів, які впливають на безперервність бізнесу. Урагани, повені, пожежі, землетруси, відмова обладнання та відключення електроенергії, кібератаки ― серйозна загроза для будь-якої компанії. Наприклад, у березні 2021 року згорів дата-центр хмарного оператора OVH.

Як працює сервіс резервного копіювання

Клієнт копіює свої віртуальні сервери, які забезпечують роботу критичних сервісів, на майданчик оператора. Хмарний оператор своєю чергою виділяє технічні ресурси для розміщення цих копій. Їхнє створення відбувається із заданою періодичністю, яка залежить від обсягу додавання даних на віртуальні сервери та вимог клієнта. Тобто, інфраструктура клієнта працює в одній хмарі та через певний проміжок часу копіюється в іншу. Але якщо основний майданчик клієнта стає частково або повністю недоступним, то в роботу включається резервна інфраструктура.

RPO (Recovery point objective) ― це момент часу в минулому, до якого відновлюються дані. Величина RPO визначає можливу втрату даних, її обирає сам клієнт. При цьому враховуються два фактори: допустимий обсяг втрати даних та обсяг даних, які передаватимуться при копіюванні (реплікації). Трапляються ситуації, коли процес реплікації неможливо завершити за 15 хвилин через великий обсяг даних. В такому випадку потрібно збільшити смугу пропускання, яка використовується при реплікації, або збільшити показник RPO.

RTO (Recovery time objective) ― це час, який відводиться на відновлення даних, тобто допустимий час простою. Якщо припустимо RPO = 15 і RТO = 10, то й максимально можлива втрата даних становитиме 15 хвилин, а дані будуть відновлені протягом 10 хвилин.

Є два способи реалізації сервісу аварійного відновлення: за допомогою програмного рішення Veeam Cloud Connect та vCloud Availability.

Veeam Cloud Connect допомагає налаштувати реплікацію в хмару сервіс-провайдера і переключитися на репліки в разі аварії на основному майданчику. За допомогою цього програмного рішення можна реалізувати Disaster Recovery для інфраструктури, яка знаходиться як у хмарі, так і на «залізі». Veeam Cloud Connect дозволяє досягти більшого середнього значення RPO і RTO, ніж vCloud Availability.

Рішення vCloud Availability створене на базі технологій VMware і підходить лише для віртуальних інфраструктур, побудованих на цій платформі віртуалізації. З його допомогою клієнт може самостійно реплікувати свої віртуальні машини між різними майданчиками, а також створювати резервні копії інфраструктур.

Різниця між DRaaS та BaaS

DRaaS ― це не бекап, хоча і використовується дуже схожа технологія. Давайте розберемося у чому полягає різниця.

Копіювання даних. Створення резервних копій за допомогою сервісу BaaS відбувається за розкладом, наприклад, один раз на день, вночі. Якщо ви зробили бекап о 12 годині ночі, а аварія сталася о 19:00, то ви втратите всі дані за 19 годин. Копіювання даних у випадку DRaaS відбувається безперервно у режимі реального часу. Максимальний час, протягом якого дані не будуть збережені, становить 15 хвилин.

Швидкість відновлення даних. На відміну від сервісу бекапування, DRaaS дає вищу швидкість відновлення даних у разі збою. Якщо при використанні резервного копіювання на відновлення даних витрачається близько кількох годин або днів, то аварійне відновлення дозволить продовжити роботу вже через кілька хвилин.

Гнучке налаштування плану disaster recovery. Є можливість відновлювати всі сервери компанії або лише деякі, один додаток, або тільки файли даних тощо. Сервіс аварійного відновлення може в лічені хвилини надати налаштовану та активовану хмарну інфраструктуру. Додатки, які розміщуються на серверах, що зазнали збою, будуть миттєво запущені. Звісно, якщо дані реплікувалися у хмару оператора.

Навіщо бізнесу DRaaS

Всього хвилина простою може коштувати мільйонних збитків для компанії. А якщо бізнес не працюватиме більше, ніж декілька днів, то компанії загрожує повне закриття.

Уявімо, що сайт інтернет-магазину освітлювальної техніки «падає». При цьому, припустимо, магазин заробляє 5 000 000 грн на рік. Ділимо цю суму на 525 600 (стільки хвилин в році) і отримуємо приблизно 9,5 грн. Таку суму магазин заробляє кожну хвилину. Якщо магазин використовує сервіс DRaaS, то за 10 хвилин він відновить роботу, а збитки сягнуть лише 95 грн. А якби магазин не мав сервісу аварійного відновлення роботи, то збитки могли б рахуватися десятками тисяч.

Розмістивши свої IT-сервіси у хмарі, клієнт може отримати резервний майданчик, який у разі форс-мажору зможе включитися в будь-який момент і спокійно працювати далі. Наприклад, хмарний оператор GigaCloud зможе його розгорнути на серверах, розміщених як в Україні, так і в Європі.

Після атаки вірусу NotPetya, «Порше Україна» почали шукати відмовостійкі рішення і варіанти страхування інфраструктури. У результаті компанія орендувала у GigaCloud інфраструктуру і побудувала хмарне DRaaS-рішення. Тепер у разі будь-якої аварії бізнес не зупиняється, а всі сервіси продовжують роботу в хмарі.

Чому аварійне відновлення краще довірити хмарному оператору

Кожен має займатися своєю справою. Побудова резервного майданчику ― задача хмарного оператора. І ось чому.

Розгортання та адміністрування власної інфраструктури для аварійного відновлення спричиняє ряд витрат: придбання серверів та мережевого обладнання, виділення спеціального приміщення для їхнього зберігання, оплата електроживлення, охолодження та роботи технічних фахівців. Крім цього потрібно подбати про програми для створення бекапів та ліцензії на сервери та сховища. У хмарного оператора все це вже є.

Готове хмарне рішення DRaaS від оператора скорочує термін розгортання резервного майданчика з декількох місяців до декількох годин. Кількість часу залежить від кількості серверів, які потрібно підключити до системи аварійного відновлення у хмарі. До того ж під час самостійного розгортання системи аварійного відновлення у першу чергу вдається захистити лише найважливіші сервери.

Замовляючи послугу DRaaS у хмарного оператора, всю відповідальність за роботу резервного майданчика та реалізацію процесу відновлення він бере на себе. Будь-яке рішення DRaaS масштабується в міру зростання компанії.

Безпечне зберігання даних ― першорядне завдання для компанії будь-якого масштабу. Хмарний оператор GigaCloud відповідає необхідним нормам і стандартам безпеки: КСЗІ, ISO 27001 та PCI DSS. Це дає клієнтам впевненість в тому, що відновлення буде виконано правильно.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!