Простій скасовується: як хмара допомагає уникнути перенавантажень на IT-інфраструктуру

Навчання

Автор: GigaCloud

28.10.2021

За даними Gartner, час простою обходиться компаніям у 5 600 доларів за хвилину і до 300 тисяч доларів за годину, коли не працюють веб-додатки. Через простої втрачаються не лише гроші, а й репутація на ринку та довіра клієнтів.

Що може спричинити простій сервісів та як його уникнути, розказуємо нижче.

Трансляції спортивних подій

Проблема

Медіа-сервіси, які транслюють футбольні матчі, боксерські поєдинки чи олімпійські ігри завжди прогнозують, скільки глядачів «прийде» до них на сайт дивитися трансляцію. Для цього закладають необхідну кількість серверних потужностей, щоб сервіс працював без збоїв. Але коли у пікові навантаження надходить більше запитів на авторизацію та отримання контенту, ніж планувалося, сайт «падає».

Нещодавно збоїв відомий український медіа-сервіс, що транслював боксерський поєдинок. Користувачі, які заплатили за перегляд, не змогли його подивитися.

Рішення

З масштабуванням IT-інфраструктури добре справляється хмара. Сервіс можна побудувати на базі контейнерної інфраструктури, наприклад, Kubernetes. Контейнери при необхідності самостійно додадуть необхідних ресурсів, а системному адміністратору не доведеться сидіти за моніторингом та стежити за рівнем навантажень на сервіс.

Проведення розпродажів та акцій

Проблема

«Чорна п’ятниця», «Кіберпонеділок», сезонні розпродажі та акції ― «кладуть» сайт на раз два. Через великий наплив клієнтів виникають збої на сервері, усунення яких може розтягнутися на години. А в такі дні кожна хвилина простою ― недоотриманий прибуток.

До таких подій потрібно завчасно ретельно готуватися ― закладати запас серверних потужностей, або навіть купувати додатковий сервер. Покупка нового «заліза» та його налаштування ― великий мінус у бюджеті. До того ж після закінчення «чорної п’ятниці», він стане не потрібний, і просто стоятиме в очікуванні чергового розпродажу.

Так, відкриття попереднього замовлення iPhone 6 у вересні 2014 року «поклав» американську версію інтернет-магазину Apple. Спочатку робота сайту сповільнилася, а потім він остаточно перестав працювати понад 2 години. Збій у роботі викликав резонанс серед шанувальників бренду, що особливо яскраво було помітно за твітами тих, хто безрезультатно оновлював сторінку, сподіваючись зробити попереднє замовлення.

Рішення

У випадку з хмарним сервісом, можна гнучко нарощувати ресурси, а після розпродажу ― просто відмовитися від них. Таким чином вдається витримати наплив клієнтів та не переплачувати за ті ресурси, які не використовуються.

Сезонність

Проблема

Будь-якому бізнесу так чи інакше властива сезонність. Особливо гостро її відчувають аграрії. У розпал агросезону потреба в потужних ресурсах і якісному обладнанні найбільша. Взимку такої гострої потреби немає, і значна частина фізичних серверів не використовується. Куплені сервери просто стоять і чекають коли знову стануть потрібними.

Рішення

Хмарну інфраструктуру можна орендувати мінімум на один місяць, отримати ресурси протягом декількох годин і так само швидко їх відключити. Купівля сервера ― це велика одноразова витрата, а за хмару можна платити щомісяця невеликими частинами. Знайти гроші у бюджеті легше і запуститися можна набагато швидше.

Компанія Kernel працює над швидким масштабуванням бізнесу. Для цього постійно збільшує серверні потужності та обсяг даних у сховищах. Побудова нового великого дата-центру зайняла б майже пів року, із використанням хмарних технологій ресурсні можливості можна збільшити за декілька годин.

Запуск нового проєкту

Проблема

Для того, щоб успішно конкурувати на ринку, бізнесу потрібно постійно розвиватися. Кожна компанія впроваджує безліч клієнтських сервісів, які налічують мільйони користувачів. Для запуску нового проєкту, необхідні додаткові обчислювальні потужності, і як результат ― ще один сервер. Але ніколи не знаєш, чи матиме попит новий сервіс, і через скільки місяців його доведеться згорнути. І що робити з купленим «залізом».

Щонайменше половина проєктів, які тестувала мережа супермаркетів «ЕКО маркет», з різних причин до релізу так і не дійшли. А сервери залишились. Це були зайві інвестиції, які себе не окупали.

Рішення

Нові проекти слід запускати у хмарній інфраструктурі. По-перше, хмара ― це готовий до роботи сервіс, ресурси можна отримати за один день і одразу приступити до розробки якогось додатку. По-друге, якщо запущений у хмарі додаток не «зайде» користувачам, його можна легко видалити.

Не помиляється той, хто нічого не робить. Факапить навіть такий гігант як Apple. Головне ― вчасно зробити роботу над помилками.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!