Що таке хмарні сервіси та як вони допомагають бізнесу?
21.11.2019
Поняття «хмара» міцно увійшло в життя звичайних людей. Необхідність наявності локальних жорстких дисків та інших накопичувачів для зберігання інформації вже не так актуальна. Власники бізнесу все частіше звертаються до хмарних провайдерів для розгортання або міграції своїх IT-ресурсів. У цій статті ми розкажемо що таке хмарні сервіси, якими вони бувають та як допомагають бізнесу бути на крок попереду конкурентів.
Що таке хмарні сервіси
Хмарні сервіси (public cloud services) ― це програми та платформи, які «живуть» та працюють на серверах хмарних провайдерів. Головна фішка хмарних сервісів полягає в тому, що створюючи акаунт на такій платформі, людина зможе отримувати доступ до власної інформації з будь-якого гаджета в будь-якій точці світу. Для цього потрібно вигадати логін та пароль. Використовувати ці сервіси не лише зручно, але й безпечно. Навіть якщо з телефоном або комп’ютером щось станеться, ваші дані не зникнуть.
Схожа ситуація і з бізнесом. Хмарне сховище надається користувачу в необхідному обсязі, оплачується за фактом використання і позбавляє від необхідності купувати власну IT-інфраструктуру для зберігання даних і керувати нею. Це забезпечує гнучкість, швидку масштабованість та надійність. Наприклад, зберігати ERP в хмарному сховищі набагато безпечніше, ніж на сервері, який знаходиться під столом в офісі. Сервер може вийти з ладу, підхопити вірус, або, взагалі, зникнути. А в період масового розпродажу товару, власник інтернет-магазину зможе просто замовити більше ресурсів у хмарного провайдера і не перейматися, що сайт «ляже».
Хмарні сховища даних дозволяють розміщувати та зберігати великі обсягb інформації, на відміну від традиційних серверів та ПК.
Моделі надання хмарних сервісів
Існує понад десять моделей надання cloud services. Хмарні оператори виділяють три найпоширеніші з них:
- IaaS (Infrastructure as a Service ― Інфраструктура як Послуга) ― надання замовнику в оренду обчислювальних ресурсів, у вигляді віртуальної інфраструктури.
- PaaS (Platform as a Service ― Платформа як Послуга) ― клієнт отримує повноцінну віртуальну платформу з різними інструментами та сервісами.
- SaaS (Software as a Service ― Програмне забезпечення як Послуга) ― клієнт отримує у своє розпорядження певні програмні продукти за допомогою мережі інтернет.
Наразі модель SaaS вважається найпоширенішою у світі, оскільки її використовують практично всі, хто мають доступ до інтернету. Кожного для ми користуємось продуктами цієї моделі, навіть не усвідомлюючи, що вони розміщені у хмарах. Модель SaaS працює дуже просто: програми та сервіси розробляє і обслуговує провайдер, розміщує їх у хмарі і пропонує кінцевому користувачеві через браузер або додаток на його ПК. Клієнт лише вносить абонплату (або користується сервісом безкоштовно), оновленням і технічною підтримкою програм займається провайдер. Найпопулярніші хмарні сервіси моделі SaaS перерахуємо далі.
ТОП-4 кращих хмарних сервісів для бізнесу
Google One (Диск) ― це хмарний додаток для зберігання, редагування та синхронізації файлів, розроблений компанією Google.
Можливості:
- Можна зберігати файли будь-якого формату: фото, відео, аудіо. У кожному акаунті Google безкоштовно доступно 15 ГБ пам'яті.
- Відсутня прив'язка до конкретної операційної системи.
- Файли на диску можна відкривати зі смартфона, планшета або комп'ютера.
- Щоб інші користувачі могли переглядати, редагувати і завантажувати файли користувача, потрібно лише відправити їм запрошення.
Microsoft Office 365 ― це хмарний сервіс, який поєднує зручні сучасні інструменти для роботи, що поширюються на основі передплати. У пакет Microsoft Office 365 входить:
- Електронна пошта бізнес-класу на сервері Exchange.
- Портал Sharepoint і публічний сайт-візитка з простим конструктором сторінок.
- Комунікатор Lync, за допомогою якого можна обмінюватися текстовими фразами, проводити відео- та аудіоконференції, здійснювати показ робочого столу.
- Доступ до додатків останньої версії Microsoft Office.
- Доступ до додатків Microsoft Office 2010, 2013 і 2016 корпоративному тарифному плані.
- Місце в OneDrive (1 терабайт на користувача).
Serpstat ― це багатофункціональна SEO-платформа, яка дозволяє проводити моніторинг позицій, аналіз зворотних посилань, робити SEO-аудит сайту, аналізувати семантику і аналітику конкурентів.
Можливості:
- Порівнює дані сайтів зі схожою тематикою.
- Збирає дані про конкурентів в органічній видачі та в контекстній рекламі.
- Показує тексти оголошень конкурентів.
- Аналізує середній бюджет конкурентів на рекламу.
- Перевіряє релевантність URL семантиці сайту і багато іншого.
Deals ― онлайн-сервіс підписання документів електронним підписом. Сервіс допомагає оперативно приймати рішення, знижує витрати на процеси документообігу між керівником, бухгалтером, фінансистом, IT-фахівцем і юристом.
Переваги:
- Збільшує кількість узгоджених вчасно документів.
- Скорочує тривалість підготовки та узгодження документів.
- Прибирає витрати на доставку і обмін паперовими документами між контрагентами.
- Надає цілодобовий доступ до документів.
Хмарні сервіси від GigaCloud
Ми хочемо задовольнити потреби різних категорій користувачів, тому у продуктовому портфелі GigaCloud теж є продукти, які надаються за SaaS — найбільш зрозумілою та зручною хмарною моделлю. Часто простіше та ефективніше використовувати готовий SaaS-сервіс, який вже відповідає певним вимогам.
Zimbra ― поштова скринька з власним доменом за доступною ціною.
Можливості:
- Має інтуїтивно зрозумілий багатомовний інтерфейс з базовим розташуванням кнопок.
- Можна використовувати на різних пристроях, доступна десктопна версія.
- Вбудовані антивірус ClamAV й антиспам Spam Assassin захищають вміст листів.
- Обсяг кожної поштової скриньки ― 10 Гбайт. Цього вистачить на 3-5 років найінтенсивнішого листування.
Сloud Video ― це хмарний сервіс для перегляду відеокамер в режимі реального часу, збереження відео на віртуальному сервері та PRO-відеоаналітики. Ціна сервісу залежить від періоду використання та якості відео.
Українські хмарні провайдери впевнено «наступають на п’ятки» зарубіжним і пропонують клієнтам не менш якісні та корисні продукти.
Переваги:
- у нас більш низька затримка при доступі до інфраструктури;
- наявність технічної підтримки, яка відповідає на запити від клієнта 24/7 та ще й рідною мовою;
- можливість обговорювати пов'язані з інфраструктурою питання при особистих зустрічах;
- конкурента ціна.
Зверніться у наш відділ продажів та спробуйте переваги використання вітчизняних хмарних сервісів вже сьогодні.