Головне зі звіту Gartner'17: у гонці – нові учасники, але «рулять» запити клієнтів
23.06.2017
ЧИТАТЬ НА РУССКОМ
Компанія Gartner презентувала свіже дослідження Magic Quadrant for Cloud Infrastructure as a Service. Що змінилося в рейтингах з 2016 року, які оператори зайняли лідерські позиції, а які – вибули з гонки, і що вимагає хмарний користувач від вендора – читайте в огляді GigaCloud.
Хмарний Магічний Квадрант: who is who?
Щорічно Gartner публікує результати свого дослідження – одного з найавторитетніших у cloud-сфері. Рейтинг представлений у вигляді Квадранта, в якому враховано критерії:
- «Повнота бачення» – оцінка повноти аналізу вендорами ринку, потенційних конкурентів та роботи над інноваціями
- «Здатність реалізації» – оцінка зусиль і заходів, вжитих компанією для зміцнення позицій і примноження доходів
Залежно від відповідності до критеріїв, операторів поділяють на:
- лідерів (високий статус за обома критеріями) – постачальники з рішеннями, придатними для широкого спектру кейсів, з вагомим досвідом успішного обслуговування, значною часткою на ринку та великим пулом клієнтів;
- претендентів (висока здатність реалізації) – постачальники з якісним сервісом, орієнтованим на певні типи завдань, які повільно адаптуються під ринкові запити;
- провидців (висока здатність бачення) – компанії, що розвивають свій продукт, мають великий потенціал та інвестують у розробку технологій;
- нішевих гравців (не відзначилися за жодним із критеріїв) – компанії, які можуть бути хорошими постачальниками, але надають вузькоспеціалізовані послуги. Деякі з них можуть тільки починати роботу в хмарній сфері.
Незалежно від розташування у Квадранті, потрапити в поле зору Gartner вважається визнанням досягнень компанії.
Що змінилося в рейтингу з 2016 року
Багато вендорів опустилися по осі «Здібності реалізації». Це стосується Rackspace, який в минулому році займав найвище місце в категорії «Нішеві гравці», а також СenturyLink та NTT Communications.
Fujitsu залишився приблизно на тому самому рівні за шкалою «Здатність реалізації» та просунулися за критерієм «Повнота бачення».
У рейтингу 2017 року компанія IBM перейшла з нішевих гравців до категорії провидців. Оператора VMware виключили в зв'язку з продажем їх хмарного продукту vCloud Air постачальнику хостингу й хмарного IaaS – OVH. Цей вендор поки oj публічно не оголосив про довгострокові плани обслуговування vCloud Air, хоча хмара продовжує функціонувати.
Загалом змінилася масштабність Квадранта – Gartner пов'язує це зі зростанням кількості користувачів хмарних сервісів і збільшенням кола їхніх вимог. Тому у хмарних провайдерів з'явилися нові можливості для розвитку.
До кого Gartner прислухався: запити клієнтів
IaaS (інфраструктура як сервіс) – одна з перших хмарних послуг, яка спадає на думку. У західноєвропейському та американському сегменті так точно. Ставки на цей ринок зростають. Збільшується й сам ринок.
За прогнозом, найвигідніші позиції будуть у провайдерів, що надають як IaaS, так і PaaS. Це пов'язано з бажанням клієнтів використовувати додаткові хмарні послуги в майбутньому – наприклад, моніторинг.
Хмарна IaaS повинна еволюціонувати. Користувачам потрібна не просто платформа для розміщення, а гнучка й ефективна інфраструктура, яку можна легко масштабувати. Все більше клієнтів використовують хмару як повну альтернативу фізичним дата-центрам. Питання «Чи є хмарна IaaS життєздатним рішенням для моєї програми?» вже не актуальне. Настав час вирішити: «Чи є хмарна IaaS найкращим рішенням для моєї програми?» Компанії, націлені на повний переїзд у хмару, цінують операторів, які щедро інвестують у розробку широкого функціоналу й повну автоматизацію обслуговування клієнта.
Деякі користувачі все ще схиляються до поступового перенесення додатків у хмару, тому часто шукають вендорів IaaS із базовим набором функцій. Але, ймовірно, і ця аудиторія розглядатиме можливість повної міграції, якщо їй знадобиться повне реформування IT-інфраструктури. Це важливий фактор, який варто враховувати операторам, адже зараз багато постачальників орієнтуються тільки на одну з груп клієнтів.
У світі більшість користувачів обирають лідерів ринку, хоча вони й звертаються до інших провайдерів для роботи з окремими проектами.
Як Gartner оцінює: обов'язкові критерії включення до Квадранту
- Публічні хмари повинні надаватися як окрема цілісна послуга.
- Компанії повинні бути у числі 15 найбільших вендорів світу у відповідних сегментах (публічні або приватні хмарні IaaS. Не враховуються оператори, чия IaaS складається з однієї-двох невеликих машин).
- Оператори повинні мати можливість виставляти рахунки й укладати контракти.
- Служба підтримки повинна працювати 24/7, у тому числі й у телефонному режимі.
- Підтримка, документація, контракти й панель управління повинні бути англофіковані.
- ЦОДи провайдерів повинні розміщуватися принаймні в двох великих містах, які знаходяться на відстані не менше 400 км один від одного.
- ЦОДи повинні працювати на окремих електричних мережах, мати сертифікати SSAE 16, ISO 27001 або інші, еквівалентні їм.
- Послуга розгортання хмар у режимі real-time (наприклад, невеликий сервер на Linux – за 5 хвилин).
- Послуга масштабування сервісу до розмірів, що перевищують ресурси одного фізичного сервера.
- Допустимий розмір віртуальної машини – не менше восьми vCPU й 64 ГБ ОЗУ.
- Можливість безпечного перенесення та розширення клієнтських дата-центрів у хмарі.
- Можливість підтримки декількох користувачів і ключів API з адміністративним контролем їх прав.
- Доступ до API веб-сервісів.
Вимоги Gartner до вендорів - корисна підказка для клієнтів, які обирають хмарного оператора. У GigaCloud теж є такий чек-лист. Прочитати його можна тут.
Кого Gartner включив: характерні риси вендорів
Усі провайдери, включені до Квадранту, зазвичай пропонують якісний сервіс з високою продуктивністю, відмінним ступенем безпеки та якісною підтримкою клієнтів. Gartner виділив ще кілька характерних особливостей хмарних вендорів, які фігурують у рейтингу.
1. Всі провайдери надають публічну хмару, але багато хто займається розробкою приватної.
2. Більшість постачальників працюють і з Enterprise, і з SMB-клієнтами.
3. Норма для більшості компаній – SLA 99,95% і вище.
4. Інфраструктура зазвичай не дублюється у кількох дата-центрах, але деякі оператори пропонують додаткові рішення для аварійного відновлення.
5. Частіше за все провайдери пропонують опцію colocation: це пов'язано із потребою багатьох замовників побудувати гібридну інфраструктуру з комбінуванням фізичних і віртуальних серверів.
6. У більшості вендорів є маркетплейс.
7. У більшості операторів послуги служби підтримки клієнтів включені в пропозицію, проте деякі виділяють її як окремий платний сервіс.
8. Усі постачальники є частиною великих корпорацій або мають добре розвинений бізнес.
З оригіналом дослідження можна ознайомитися тут.