Як не втратити інформацію, клієнтів та гроші через збої IT-інфраструктури

Новини компанії

Автор: GigaCloud

06.11.2020

Матеріал опубліковано на сайті Retailers

Збої, вихід із ладу та помилки в роботі IT-інфраструктури дорого обходяться бізнесу ритейлу. У розпал «чорної п'ятниці» «ліг» сайт, з CRM-системи зникли всі дані, а нова програма лояльності перестала працювати через нестачу потужностей ― це типові «болю» рітейлу, пов'язані з IT-інфраструктурою. Ділимося методами їх вирішення.

1. Обладнання старіє. Складно передбачити, коли воно відмовиться працювати

У чому суть проблеми:

Життєвий цикл сервера ― приблизно 10 років. Як показує практика, через 3 роки обладнання починає старіти. Воно працює, але за технічними характеристиками поступається новому і вимагає постійного апгрейду.

У перші рік-два підтримка входить у вартість обладнання. Потім за це доводиться платити ― в середньому, близько 14 000 грн на місяць. Років через 5 настане «end of life»: вендор перестає виробляти сервери такої моделі та випускати для них оновлення. З цього моменту всі проблеми з ними лягають на плечі того, хто ним володіє і експлуатує. Патчів не буде, а запчастини доводиться шукати серед залишків на складах.

«Зазвичай у компаній сервери недозавантажені, а значить вони працюють не на повну потужність. У такому режимі вони можуть пропрацювати досить довго, ― розповідає Кирило Науменко, СТО хмарного оператора GigaCloud. ― У компанії виникає дилема. Сервер працює і не ламається ― викидати його не хочеться. Але чим довше він працює, тим більша ймовірність, що станеться збій або він зламається. Чим це загрожує? Ви втратите важливі дані або ваш бізнес буде на якийсь час паралізований».

Що робити:

У кожної компанії повинен бути Business Continuity Planning (BCP) або «план забезпечення безперервності бізнесу». Простими словами ― запасний варіант на випадок, якщо в роботі інтернет-магазину, сайту або IT-інфраструктури компанії раптом почалися збої.
Оптимальний вихід ― зробити бекап, тобто зберігати копію своїх даних в іншому надійному місці. Купувати для цього ще один фізичний сервер ― дорого та нерозумно, тому що його теж потрібно підтримувати та змінювати раз на 10 років. Оптимальний варіант у такому випадку ― хмарна інфраструктура.
«Часто у ритейлерів робота з хмарою починається якраз з бажання зробити резервну копію даних, ― розповідає Кирило. ― У разі чого можна перенести всі системи в хмару та паралельно вирішувати, що робити зі зламаним сервером».

Кейс:

«У нашого клієнта компанії «Капарол Україна» до переходу в хмару була своя серверна на деяку кількість стійок, яку обслуговували кілька системних адміністраторів, ― говорить Кирило Науменко. ― У 2014 році прийшов час знову оновлювати «залізо», хоча з останнього масштабного апдейту пройшло всього два роки. Клієнт порахував цифри та зрозумів, що оновлювати «залізо» раз на кілька років і постійно його обслуговувати набагато дорожче, ніж орендувати хмарну інфраструктуру».

2. Для впровадження інноваційних рішень потрібні додаткові обчислювальні потужності. Купівля нового сервера може розтягнутися на місяці

У чому суть проблеми:

Припустимо, ваш магазин вирішив запустити нову програму лояльності. Ви впевнені: завдяки їй за новорічні свята підтягнете продажі, які скоротились за карантин. Але за вікном уже вересень, і діяти треба швидко. Приходите в IT-відділ, а там кажуть: «У нас не вистачить потужностей сервера, щоб все працювало. Треба докуповувати обладнання».

У великому ритейлі покупка такої дорогої речі, як сервер ― тривала процедура. Фіндиректор шукає гроші в бюджеті та визначає, за якою статтею витрат їх провести. Технічні фахівці пишуть специфікацію. Замовлення відправляється на тендер, який виграє той, хто дасть найнижчу ціну. Як правило, у таких продавців найбільший термін поставки. Потім сервер потрібно підключити, налаштувати, встановити корпоративну систему безпеки та залити на нього всі дані. Весь процес може затягнутися на пару місяців.

Що робити:

Робота з хмарним сервісом вирішує проблему і часу, і грошей. Перенесення даних та налаштування займе максимум тиждень. Якщо просто хочете додати потужності системі, яка вже знаходиться у хмарі ― це можна зробити за пару годин.

Купівля сервера ― це велика одномоментна витрата, а за хмару можна платити щомісяця, невеликими частинами. У такому випадку тендер не потрібен, знайти гроші в бюджеті легше і запуститися можна набагато швидше.

«Оренда хмари ― це також питання якості серверів. Ми як провайдер закуповуємо обладнання оптом. Це дозволяє нам отримувати великі знижки у постачальників. За той же бюджет, за який звичайна компанія купить обладнання середньої руки, ми купимо топові бренди, ― розповідає Кирило Науменко. ― Таким чином, компанії, які працюють в наших хмарах, можуть бути впевнені: вони працюють на першокласному обладнанні».

А ще хмарні сервіси можна безкоштовно протестувати. І якщо щось піде не так ― відмовитися, вибрати іншу конфігурацію або іншого оператора. Куплений сервер теж можна повернути, але це відстрочить впровадження інновацій на невизначений термін.

3. Через навантаження у свята або «чорну п'ятницю» сервери часто «падають». Клієнти не можуть зайти на сайт і оформити замовлення

У чому суть проблеми:

У розпал продажів ваш сайт може «лягти» з двох причин: слабке інтернет-підключення або недостатня потужність сервера. Від першої проблеми легко застрахуватися, купивши гігабітну лінію. З другим складніше.

Проблеми з потужністю з'являються у багатьох ритейлерів у розпал «чорної п'ятниці» ― в якийсь момент сайт починає гальмувати або «падає» зовсім. А в такі дні кожна хвилина простою ― це недоотриманий прибуток.

Що робити:

Якщо сервер «ліг» через пік запитів, можна спробувати швидко переїхати на сервер потужніший (якщо він є). Але це займе, як мінімум, півдня. У самий пік продажів можна розгубити половину своїх клієнтів.

Якщо запасного сервера немає, єдиний вихід ― почекати, поки наплив людей стихне. І кусати лікті через недоотриманий прибуток.

Якщо ж ви працюєте з хмарою, сайт теж може «лягти» через надмірний наплив відвідувачів. Але в такому разі додаткові потужності можна отримати майже миттєво.
«У хмарі завжди надлишок ресурсів. Тому досить просто зайти в особистий кабінет і збільшити потужність. Це займе в адміністратора кілька хвилин, і проблема вирішена», ― говорить Кирило.

Кейс:

«У компанії Intertop вся стратегія бізнесу заточена на хмарні рішення, тому що це гнучкість та масштабованість ресурсів, ― розповідає Кирило Науменко. ― Зараз наближається «чорна п'ятниця», і технічний персонал розуміє, що на хмарних ресурсах вони зможуть масштабувати IT-інфраструктуру набагато швидше, ніж на «залізних» серверах, які потрібно купити, налаштувати та запустити. Коли додаткові ресурси стануть не потрібні, їх можна легко та швидко відключити».

4. DDоS-атаки, аварійні відключення, збої в IT-інфраструктурі та інші форс-мажори

У чому суть проблеми:

Проблем з IT-інфраструктурою може бути безліч. Наприклад, вийшло критичне оновлення Windows, у вас перестала підтримуватися якась бібліотека і щось перестало працювати. Або програмне забезпечення конфліктує між собою. А ще трапляються кібератаки, віруси, аварійні відключення світла та інші форс-мажори.

Що робити:

Щоб не залишитися без критично важливої інформації, дані потрібно правильно зберігати. Краще дотримуватися правила «3-2-1»: робити три резервні копії даних, зберігати їх на двох різних носіях (на сервері та у хмарі) і одну ― на іншому майданчику.

«Використовувати власні сервери ― це нормально. У кожній компанії роблять так, як їм зручно, ― розповідає Кирило Науменко. ― Але зациклюватися тільки на власній IT-інфраструктурі, не працюючи з хмарами ― нераціонально та небезпечно».

За його словами, найпрогресивніша модель зберігання даних ― гібридна, коли у компанії є власні сервери плюс хмарна інфраструктура та бекапи в «хмарах» кількох операторів. До того ж резервна інфраструктура в хмарі коштує на 20% дешевше, ніж «бойова», на якій бізнес працює щодня.

Мультихмарніть ― загальносвітовий тренд. Більшість великих європейських компаній використовують від 4 до 8 хмарних інфраструктур одночасно.

«Працюючи з декількома хмарними операторами, можна вибирати оптимальну хмару для кожного завдання, ― каже Кирило. ― Наприклад, для зберігання файлового архіву необхідна велика кількість повільних дисків і мало обчислювальних потужностей. Вибираєте, хто надає цю послугу дешевше, і працюєте з цим оператором. Щоб запустити сайт з базою даних, потрібні швидкі диски та великі інтернет-канали. Можливо, їх вигідніше орендувати у когось іншого. Співпрацюючи з декількома хмарними операторами, можна балансувати та не залежати від одного постачальника».

Кейс:

«Після того, як вірус Petya вивів з ладу більшість серверів компанії “Порше Україна”, її технічні фахівці почали замислюватися над відмовостійкими рішеннями та страхувальними варіантами, ― розповідає Кирило Науменко. ― Для цього клієнт орендував у нас віртуальні сервери та побудував індивідуальне DRaaS-рішення. У самій хмарі компанія нічого не хостить, але про всяк випадок повністю дублює там свій дата-центр. У разі аварії їхня IT-інфраструктура запуститься у хмарі та продовжить там роботу».

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!