Піти в онлайн або померти ― стратегія виживання ритейлу

Новини компанії

Автор: GigaCloud

30.10.2020

Колонка Антона Хвастунова, co-founder GigaCloud і GigaSafe, директора з розвитку бізнесу GIGAGROUP опублікована на сайті Retailers

Під час карантину війна за клієнта між офлайн та онлайн набула небаченого розмаху. Навіть «продуктові магазини біля дому» на кшталт «АТБ» або «Фори» запустили власні онлайн-майданчики. І це тільки початок.

Через декілька років бізнесу, що не зумів осідлати інтернет-тренди, доведеться дуже і дуже важко. Уже зараз більшість покупців шукають товар в інтернеті, потім йдуть в магазин, щоб оцінити його наживо і, можливо, тільки можливо ― купити. Раніше офлайн-магазини могли розраховувати на стабільний сегмент покупців, які прийшли саме за покупкою. Послуга швидкої доставки поступово веде в онлайн навіть їх.

Десятиліттями успіх магазину залежав від його місця розташування. Сьогодні основа розвитку онлайн-продажів ― омніканальність. Чим більше платформ, на яких активно присутній товар, тим вища ймовірність, що його помітять. Чим краще адаптована під платформу реклама, тим більший відгук вона приносить. Очевидно? Але інші компанії все ще ігнорують діджитал, плануючи закрити «необхідний мінімум» для організації онлайн-сегменту і на цьому заспокоїтися.

Така тактика провальна. Немає нічого гіршого для бізнесу, ніж хороший продукт, який повторно не куплять. Тому діджиталізація повинна стати першим напрямком для всього світового рітейлу. Другим ― ведення бізнесу в стилі human-to-human (концепція «бізнесу з людським обличчям»).

Так, охопити присутністю слід максимальну кількість майданчиків. Але нехай всі вони будуть максимально зручні. Нехай клієнт вибирає продукт в Instagram або Facebook і купує його так само просто, як і на сайті компанії, а оплачує так само швидко, як на касі магазину. При цьому всі майданчики повинні бути взаємопов'язані. Сумно, якщо клієнту доводиться повертати гроші через відсутність товару, який чомусь не відобразився на одній із платформ.

Вихід є: багатокомпонентні IT-рішення. Вони пов'язують CRM і ERP-системи, мобільні додатки і базові рішення, засновані на штучному інтелекті. Так, це вимагає істотних вкладень в «залізо» та софт, оцінити які часом складно. Особливо з огляду на різницю в навантаженнях всіх систем рітейлу в акції та передсвяткові дні в порівнянні з буденними.

Ритейлеру потрібно бути максимально гнучким, а значить ― не залежати від масштабних і довгострокових інвестицій там, де можна реалізувати точкові рішення. Логічніше пару-трійку раз на рік, на тиждень-другий залучити кур'єрів з боку. Це вигідніше, ніж весь рік утримувати роздутий штат, завантажений в кращому випадку на третину. Логічніше використовувати хмарні технології для масштабування процесів, а не вкладатися в «залізо» та софт. Аутсорс хмарних рішень дозволяє вирости або стиснутися до необхідних обсягів набагато швидше і дешевше, ніж організувати ці процеси «вживу».

Нещодавно наш хмарний оператор GigaCloud реалізував дуже цікавий кейс ― черговий етап цифрової трансформації Intertop. Усвідомивши всю важливість можливості оперативно масштабувати онлайн-продажі в епоху карантину, за кілька місяців ритейлер перевів більшу частину своїх діджитал-процесів у хмару, перетворившись в сучасну IT-компанію.

Упевнений, цей досвід буде цікавий для українського бізнесу і за розвитком Intertop, як за прикладом активної цифровізації великого ритейлера зі складною інфраструктурою, будуть стежити сотні очей.

Ми допомогли компанії оперативно мігрувати з фізичної інфраструктури в нашу хмару, а також перенесли їхні віртуальні потужності з нашого старого кластеру в один з найбільш технологічно-розвинених кластерів GigaCloud у найбільшому ДЦ України зі збереженням IP-адреси. Все це дозволило їм стати набагато динамічнішими і лабільнішими у всіх послугах магазину, об’єднавши в єдиному каналі фізичні та онлайн-продажі, а також відкрило доступ до легкого хмарного масштабування всіх процесів компанії.

Те, що навіть найбільші компанії десятиліттями спокійно існували в офлайні, сьогодні націлені на цифровизацию процесів, яскраво показує нам, що на ринку ритейлу більше немає місця тим, хто не готовий розвивати свою цифрову експертизу, впроваджувати омніканальність продажів і йти в онлайн. Онлайн керує світом, і з цим твердженням можна або змиритися, або навчитися використовувати собі на користь.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!