Андрій Денисенко, Олексій Соломаха, Archimatika: «Хмарні технології — ідеальний варіант для швидкого масштабування»

Спецпроект «У хмарах»

Автор: Денис Маракін

30.01.2019

В 2005 році українські архітектори Дмитро Васильєв та Олександр Попов заснували архітектурну компанію «Архіматика», орендували невелику квартиру під офіс — і робочий процес закипів.

Сьогодні компанія знімає офіс в центрі Києва, використовує інноваційні методи проектування, залучає до своїх проектів сотні фахівців і територіально не обмежується київським офісом. В портфоліо «Архіматики» такі гучні столичні проекти, як ЖК «Комфорт Таун», ТРЦ «Республіка», 101 Tower. BIM-менеджер і молодший партнер компанії Андрій Денисенко та керівник IT-відділу Олексій Соломаха розповіли, як розросталася інфраструктура «Архіматики» і чим їм в цьому допомогли сервіси GigaCloud.

Розкажіть, чим ви займаєтеся в компанії?
Олексій: Я в «Архіматиці» 7 років. Розробляю внутрішні сервіси для наших співробітників і автоматизую рутинні процеси офісу.

Андрій: Я працюю в «Архіматиці» вже 10 років і займаюся BIM — Building Information Modeling. Я технологічно впорядковую і організовую роботу проектувальників. Змінюються технології, змінюються люди, потрібно постійно адаптуватися до реалій і міняти підхід до роботи.

Сьогодні ваша компанія — один з лідерів ринку. З чого почалася «Архіматика»?
Андрій: Наші засновники — сміливі та креативні хлопці. До створення компанії вони були знайомі, іноді разом працювали. Потім зробили для інвестора концепцію житлового комплексу «Паркове місто» в Києві. Інвестора пропозиція вразила. Так з'явився перший проект компанії і сама ТОВ «Архіматика».

Сьогодні в «Архіматиці» працюють фахівці всіх проектних напрямків. Наша команда забезпечує повний цикл проектування великих житлових, торгівельних, розважальних і соціальних об'єктів.

Скільки потрібно часу, щоб спроектувати висотку чи торгівельний центр?
Андрій: Наш найбільш вражаючий приклад — ЖК «Республіка» з однойменним ТРЦ. Ми зробили стадію «Проект» на 1,6 млн квадратних метрів за 80 днів. Для цього задіяли сотні людей, працювали по 12 годин в будні дні і по 10 годин на вихідні. По-справжньому горіли проектом! Інші компанії зробили би подібну роботу мінімум за рік, якщо би зробили її взагалі.

Як розвивалася IT-інфраструктура компанії?
Андрій: На етапі становлення «Архіматики» достатньо було купити комп'ютер, поставити його в кутку — і «якось так» воно працювало. Це такий обов'язковий гаражний рівень. Будь-яка поважаюча себе компанія починає свій шлях з гаража (сміється).

Потім організували першу подобу сервера. Прийшли фахівці з комп'ютерів, налаштували нам файлообмінник з виходом в інтернет. Тоді ще було в порядку речей просто підійти з флешкою, скачати щось і передати далі.

Олексій: Наша перша серверна була в коморі для швабр. Щоб сервери не перегрівалися, ми поставили туди кондиціонер.

Андрій: Коли я прийшов в компанію, «Архіматика» вже працювала з найбільш амбітними проектами країни. Але технологічний рівень був не дуже високим. Я почав просувати ідеї BIM-перебудови процесу проектування, а для цього довелося організовувати локальну мережу і налаштовувати перші сервери.

Коли ви вирішили перейти на хмарні сервіси? Як це змінило роботу компанії?
Андрій: За чотири останні роки ми з 10 терабайт виросли до 34 — 36% на рік! При тому, що наші дані структуровані і максимально очищені від «сміття». Це пояснюється не лише кількісним зростанням обсягів роботи, але і її якісним перетворенням. У наших процесах все більше застосовувалися 3D і BIM, а це більш високі вимоги до IT-ресурсів і IT-інфраструктури.

За фактом виникнення проблем ми розуміли, що наших поточних потужностей недостатньо. Збирали скарги користувачів, моніторили стан серверів і комп'ютерів. Як це часто буває, справжні проблеми траплялися у найбільш невідповідний час — перед дедлайнами, коли навантаження на IT-інфраструктуру максимальне.

Наша перша серверна була в коморі для швабр. Щоб сервери не перегрівалися, ми поставили туди кондиціонер.

Приклад такої ситуації — фінальна видача робочої документації першої черги ЖК «Комфорт Таун». На цьому об'єкті ми використовували автоматизовану систему роботи. Проект реалізується в моделях будинків, ці моделі — по суті, хост-файли, до яких інтерактивно підключені файли-модулі — частини будинків, з яких вони збираються. У нашому випадку це житлові секції, які складаються з поверхів, поверхи — з квартир і так далі. Це сотні файлів і десятки тисяч зв'язків між ними.

Сенс такої складної системи в тому, щоб не міняти більше одного разу те, що застосовується багаторазово. Наприклад, змінилося рішення з установки вентблоків — міняємо його один раз в модулі вентблок, і в сотнях місць його застосування бачимо результат. Паралельно система зберігає файли креслень в PDF або запускає на принтери друк сотень сторінок.

В останній день видачі документації по «Комфорт Тауну» були внесені фінальні критичні зміни. Все зітхнули з полегшенням, натиснули кнопки «Оновити» і «Опублікувати» і пішли хто пити каву, хто курити. І в цей момент система лягла! Зависли десятки комп'ютерів, сервери... Довелося перезавантажити все «з ноги», оскільки перестала працювати інфраструктура всієї компанії. І лише ближче до ранку ми виконали вимоги дедлайну.

Чому вас навчила ця ситуація?
Андрій: Передбачати майбутні виклики і закладати запас міцності нашої IT-інфраструктури. Тобто закуповуватися про запас, закладаючи в два-три рази більше потужностей і грошей. По суті, ми почали будувати свій дата-центр.

Хмарні технології реально економлять гроші компанії.

При цьому ми кілька разів стикалися з кризами і неминучою стагнацією. Доводилося звільняти людей, з'їжджати з орендованих приміщень і ховати в підвал придбану техніку. А коли починалося чергове розширення, «розконсервована» техніка виявлялася застарілою.

Ми задумалися про оренду ресурсів. Першою ластівкою було перенесення архівів в безлімітний Google Drive. А потім на нас вийшли менеджери GigaCloud. Ми підключили пробний період і почали працювати. Це було приблизно півтора роки тому.

Як ви інтегрували сервіси GigaCloud у свою IT-інфраструктуру?
Олексій: Органічно (сміється). У нас є свій маленький дата-центр, ми працюємо з Google Drive, з деякими нашими віддаленими партнерами. Підключення хмарних серверів було більше питанням техніки і кваліфікації фахівців GigaCloud, які оперативно все зробили. Зараз у нас чотири своїх сервери, три сервери ми орендуємо у GigaCloud.

Назвіть головні переваги роботи в хмарі.
Андрій: Гнучкість в непередбачувано мінливому ринковому середовищі. Ну і надійність, звичайно.

Олексій: Хмарні технології реально економлять гроші компанії. Ми економимо на кількості персоналу, купівлі і амортизації обладнання і техніки. Тепер для швидкого масштабування наших процесів нам досить зробити один дзвінок. Ми просто зв'язуємося з менеджером GigaCloud і підключаємо ще один хмарний сервер. При цьому беремо потужностей рівно стільки, скільки нам потрібно, без запасу. Коли треба швидко масштабуватися, хмарні технології — ідеальний варіант.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!