Гіркий досвід: Чому після кібератак бізнес мігрує у хмару

Кейси

Автор: GigaCloud

20.02.2024

Попри всі переваги хмар багато хто відкладає міграцію або зовсім не розглядає її як майданчик для розміщення IT-інфраструктури чи резервування. Розповідаємо, як один форс-мажор та відмова від хмар коштувала компанії втрати даних.

Поки не на часі

Одна компанія, назву якої ми не можемо вказувати з міркувань безпеки, розміщувала свої сервіси та дані на традиційному сервері. На ньому ж зберігала і їхні резервні копії. Такий підхід до побудови IT-інфраструктури надійно працював протягом багатьох років.

Варіант міграції у хмару не розглядали. По-перше, у штаті компанії не було фахівців із досвідом роботи з хмарними технологіями, а тому мали побоювання щодо того, чи зможе IT-команда впоратися з хмарою. По-друге, процес цифровізації гальмували питання розподілу бюджету на IT.

Однак, зважаючи на повномасштабну війну та посилення кібератак на українські підприємства, вирішили перестрахуватися та розмістити у хмарі резервні копії своїх сервісів та даних. З цим запитом звернулися до хмарного оператора GigaCloud.

Обговоривши всі деталі, фахівці GigaCloud запропонували замовнику не лише розмістити у хмарі бекапи, а й критично важливі сервіси. Проте компанія відмовилася, оскільки не бачила в цьому гострої потреби. Фахівці оператора прийняли запит на розміщення бекапів та почали підготовчі роботи. Але перенести їх не встигли через хакерську атаку на клієнта.

Кібератака

У 2023 році замовник став жертвою потужної хакерської атаки. Було втрачено низку сервісів: систему документообігу, файловий сервер, контролер домену, білінгову систему, бухгалтерський облік тощо. Оскільки резервні копії зберігалися на тому самому сервері, що й основна IT-інфраструктура, оперативно відновитися з них було неможливо. Компанію спіткав простій.

Деякі сервіси не працювали декілька годин, деякі ― декілька діб. Більшу частину з них вдалося відновити на базі власного обладнання, інші ― ні. Розуміючи всю критичність ситуації, компанія вирішила сервіси, які вдалося відновити, мігрувати у хмару. А решту ― відновлювати вже у ній, заручившись допомогою фахівців GigaCloud.

Півтора місяця на відновлення

Фахівці GigaCloud налаштували роботу IT-інфраструктури замовника таким чином: сервіси та програми перенесли із сервера у публічну хмару на VMware, розміщену на майданчику у Києві, а їхні резервні копії ― у хмару, розміщену на майданчику у Львові. У разі збою в основній інфраструктурі, компанія зможе швидко відновитися із бекапів та продовжить працювати без простою. Додатково замовник зберігає резервні копії на базі власного «заліза».

Також вдалося вирішити питання з відсутністю у компанії фахівців, які вміють працювати з хмарою. GigaCloud надав послугу розширеної технічної підтримки GigaCloud Admin. Служба технічної підтримки безкоштовно налаштовує інфраструктуру. А з послугою GigaCloud Admin фахівці оператора виконують всі необхідні роботи з обслуговування всередині хмарної інфраструктури ― програмного забезпечення, мереж та баз даних. Таким чином замовник не наймав працівника в штат, а віддав цей пул робіт на аутсорс.

«Наразі ще не всі наші IT-сервіси працюють у хмарі, менш критичні залишаються на власному сервері. Проте і їх з часом мігруємо у хмару, ― говорить технічний директор компанії. ― Щоб повернутися до повноцінної роботи, як це було до хакерської атаки, нам знадобилося півтора місяця. Ми не можемо допустити, щоб це повторилося».

Через помилки до хмари

Після пережитої кібератаки, у компанії впевнилися, що мігрувати у хмару повністю чи частково потрібно ще до того, як станеться форс-мажор.

Можливість зберігати сервіси та їхні резервні копії на різних майданчиках знижує ризики втрати все й одразу, якщо буде приліт ракети чи атака хакерів.

Серед додаткових переваг роботи у хмарі, компанія виділяє можливість організувати безпечну віддалену роботу ― працівники можуть підключатися до необхідних програм з будь-якого місця та в будь-який час.

«Завдяки професійній допомозі фахівців GigaCloud ми змогли відновити свою роботу та продовжуємо працювати, ― говорить технічний директор компанії. ― Ми видихнули з полегшенням, коли зрозуміли, що наша IT-інфраструктура захищена, надійно зарезервована, а ми можемо у будь-який момент отримати допомогу чи консультацію від фахівців».

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!