Економний супермаркет у хмарі GigaCloud: кейс «ЕКО-маркет»

Кейси

Автор: GigaCloud

17.08.2021

ЕКО-маркет» ― всеукраїнська мережа супермаркетів, яка налічує 145 магазинів у 62 містах України. В мережі представлені продукти харчування, побутова хімія, побутові товари першої необхідності. Також є власне виробництво – кулінарія та пекарні, в деяких магазинах є власні кондитерські цехи.

Завдання

З початку свого заснування IT-інфраструктура компанії «ЕКО-маркет» розміщувалася на власних серверах. Цього вимагало консервативне керівництво, пояснюючи це тим, що тримати інформацію на сервері, який знаходиться поблизу, і бажано ― в межах видимості, надійніше. А хмарні сервіси їх взагалі лякали.

Роками компанія купувала традиційні сервери та тримала великий штат фахівців, які їх обслуговували. Обладнання старіло та вимагало апдейту, що призводило до зайвих витрат. Якщо компанія тестувала якісь нові сервіси, а вони не виходили в productiv, то велика кількість серверів просто «гуляла».

Півтора року тому для тестування чергового рішення компанії потрібно було місце, а вільних серверів не залишилося. Технічним фахівцям треба було вирішити: знову інвестувати в нові сервери, або спробувати хмарне рішення. Другий варіант дозволяв відмовитися від капітальних витрат, закрити питання операційним бюджетом і споживати ресурси за фактом використання.

Рішення

У «ЕКО-маркеті» порахували, що використання хмари протягом 5 років окупає покупку сервера. Але його потрібно весь цей час адмініструвати, виправляти проблеми, оновлювати систему і тримати персонал, який буде якісно обслуговувати IT-інфраструктуру. У випадку з хмарою, ці завдання перекладаються на оператора. Він забезпечує відмовостійкість системи та резервне копіювання.

Між Google, Amazon, Microsoft та українським хмарним оператором обрали останнього. Важливу роль у цьому зіграла ціна та фізична присутність: дата-центри українських хмарних операторів можна побачити своїми очима, щоб переконатися в їхній надійності.

Результати

Компанія перенесла у хмару GigaCloud IT-сервіси, яким не вистачило місця на власних серверах. Наприклад, тестовий онлайн-магазин «Еко-маркету» та декілька нових проектів, які перебувають на стадії тестування.

Хмара дала компанії ряд переваг:

  • гнучке керування об’ємом ресурсів;
  • відмовостійкість;
  • швидке масштабування без зайвих витрат;
  • більш ефективний розподіл часу і завдань IT-відділу.

«Ми тільки на початку нашого “хмарного шляху”. Думаю, що рано чи пізно прийдемо до того, щоб перенести всі свої дані в хмарний сервіс і взагалі відмовитися від власних серверів, ― говорить Антон Петросян, заступник директора IT-департаменту “Еко-маркету”. ― Це станеться коли наше “залізо” остаточно застаріє, а IT-інфраструктурі знадобиться модернізація. Але і до того, впевнений, що наших проектів у хмарі буде ставати все більше й більше».


subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!