Що таке dedicated server, та чим він відрізняється від хмари

Навчання

Автор: GigaCloud

10.09.2022

Виділений сервер (dedicated server) — альтернатива власного фізичного сервера. Але його оренда обійдеться вам дешевше, ніж покупка власного обладнання, обслуговування та підтримка. Це плюс.

А як щодо безпеки зберігання даних, відмовостійкості IT-сервісів, гнучкого збільшення обсягу ресурсів та оптимізації бізнес-процесів? Навряд-чи виділеному серверу це під силу. А от хмарна інфраструктура (IaaS) справиться з цими завданнями на 100%.

Для початку краще розібратися у тонкощах обох рішень, і ми у цьому допоможемо.


Що треба знати про dedicated server

Виділений сервер — вид хостингу, при якому клієнту надається окрема фізична машина в користування на умовах оренди. Ви користуєтеся серверними потужностями віддалено. Це як орендувати приватний будинок з базовим ремонтом, але без меблів та техніки, які потрібно докупити.

На що варто звернути увагу:

  • Обладнання. Ви не знаєте скільки часу орендованим сервером користувались до вас, і коли він вийде із ладу.
  • Додаткові витрати. Орендувати сервер дешевше, ніж його купити. Проте не забувайте, що для побудови відмовостійкої інфраструктури, вам необхідно буде орендувати, як мінімум ще один сервер. Сюди ж можна додати витрати на покупку ліцензійної операційної системи, резервне копіювання тощо.
  • Обмежені можливості. Виділений сервер не дозволяє гнучко збільшувати кількість обчислювальних ресурсів. Для цього потрібно орендувати ще один сервер і залучити додаткові зусилля ІТ-команди для переналаштування роботи, що несе за собою додаткові витрати. Якщо ресурси потрібно буде зменшити — місце на сервері просто «гулятиме», а ви платитимете за те, що не використовуєте.
  • Відмовостійкість. Її забезпечення повністю на боці замовника. Провайдер допомагає лише тоді, коли обладнання виходить з ладу. Перенесення IT-інфраструктури на нове обладнання загрожує простоєм бізнесу довжиною у декілька днів.
  • Дані стають вразливими. Провайдери, які надають послугу dedicated, не відповідають за ризики «витоку» даних. Вони не проходять сертифікацію PCI DSS та КСЗІ.
  • Відсутній тестовий період. Провайдери, які надають послугу dedicated, не допомагають з міграцією сервісів замовника на виділений сервер, і не надають тест. Хоча кожен хороший хмарний провайдер має це робити безкоштовно.
  • Обмежена технічна підтримка. Підтримка найчастіше надається лише англійською мовою і лише у форматі тікетів. Відповідати на них можуть протягом декількох днів.
  • Необхідність адміністрування. Для налаштування та адміністрування серверу необхідна спеціальна команда технічних фахівців, вартість утримання якої так само треба закладати у вартість оренди серверу.

Єдина перевага dedicated server — його можна взяти в оренду, не купувати власне обладнання та не займатися облаштуванням місця для його зберігання. А як бути з його адмініструванням, захистом даних, які на ньому розміщенні, забезпеченням відмовостійкості?

Переваги оренди хмарної інфраструктури

Хмарна інфраструктура GigaCloud — це сучасне обладнання, новітні продуктивні процесори та систем зберігання даних, декілька платформ віртуалізації, що дозволяють вирішувати найскладніші завдання.

  • Надійність та відмовостійкість. Ми розміщуємо своє обладнання у чотирьох географічно рознесених дата-центрах в Україні та Європі. Дата-центри відповідають рівню надійності Tier III. Це дозволяє позбутися єдиної точки відмови у роботі IT-інфраструктурі.
  • Професійна технічна підтримка. Техпідтримка працює для клієнтів у режимі 24/7. Наші фахівці говорять з клієнтом рідною мовою й оперативно відповідають на його запити у форматі тікетної системи або телефоном.
  • Гнучкість. Хмара дозволяє у моменти пікових навантажень на систему або під час тестування нових технологій миттєво збільшувати або зменшувати кількість ресурсів.
  • Безпека даних. Високий рівень управління інформаційною безпекою у хмарі, підтверджений сертифікатами PCI DSS, ISO 27001, ISO 27701, SAP, CSA STAR та КСЗІ. За потребою обладнання клієнта встановлюємо на екранованій стійці в окремій кімнаті та ізолюємо від інших користувачів.
  • Договори SLA та NDA. Укладаємо з клієнтом договір SLA (угода про рівень надання послуги), за яким очікуваний місячний простій сервісу не перевищує 21 хв. 35 с (SLA 99,95%). За бажанням клієнта укладаємо договір NDA про нерозголошення інформації.
  • Безкоштовний тест та міграція. Виконуємо всі види робіт на хмарній інфраструктурі для успішної міграції та надаємо безкоштовний тест. Після переїзду у хмару наші фахівці займатимуться адмініструванням, а ваш IT-відділ виконуватиме цікавіші задачі.
subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!