Держава випередила бізнес у темпах цифровізації. Публічний звіт GigaCloud

Новини компанії

Автор: GigaCloud

02.02.2024

Криза завжди дає поштовх до зміни стратегії. Такою кризою стало повномасштабне вторгнення, через яке бізнесу та держустановам довелося змінювати підходи. І якщо у 2022 році всі працювали переважно методом спроб і помилок, то 2023 рік вже дозволив деяким стратегіям міцно закріпитися на державному рівні. Зокрема, йдеться про стратегію Cloud First. Саме вона дала максимальний поштовх до цифровізації.

Багато кому довелося адаптуватися, повністю змінювати своє бачення, і це неможливо було б зробити без зовнішньої допомоги досвідчених хмарних операторів. І GigaCloud долучився до цього процесу у всіх секторах української економіки. У 2023 році держава вперше випередила приватний сектор за темпами диджиталізації, і ми вперше стали найбільшим партнером держсектору у реалізації цифрової трансформації за допомогою хмарних технологій. При цьому ми продовжуємо поглиблювати партнерства з комерційним сектором і, наприклад, кожен третій український банк користується нашими хмарами. Загалом, GigaCloud щодня опосередковано обслуговує понад 20 мільйонів українців.

Для цього ми інвестували у інфраструктуру, заручилися партнерами, впроваджували нові сервіси для комфорту та захисту наших клієнтів, а також втілили у життя декілька суспільно важливих проєктів — все, щоб забезпечити користувачам наших послуг максимальний рівень свободи.

Надалі задач буде ще більше. Як зазначає СЕО GigaCloud Ukraine Володимир Бєлов, «багато що буде залежати від розвитку подій на фронті та рівня підтримки країни нашими партнерами. Але ми вважаємо, що ринок хмар надалі продовжить зростання з річним темпом від 35%».

Детальніше про все розповідаємо далі у вже традиційному річному звіті.

GigaCloud у два рази частіше обирають для проєктів великого бізнесу

Наші прогнози щодо розвитку ринку у минулому році справдилися: клієнти стали набагато відкритішими до використання хмар. Протягом року в хмару мігрували у 2,5 рази більше українських компаній, ніж у довоєнному 2021 році. При цьому, ринок більш зважено обирає хмарного партнера порівняно з 2022 роком, адже з’явився час на те, щоб обдумати подальші кроки.

Значно зріс попит на послуги в Enterprise-сегменті: за час повномасштабного вторгнення великий бізнес вдвічі частіше обирає GigaCloud для своїх проєктів. Особливо у 2023 році зріс попит на побудову безпекових рішень: аварійного відновлення (DRaaS) – на 30%, а на послуги резервування (BaaS) – на 54%. Це зумовлено тим, що великі компанії навіть під час годинного простою можуть втратити десятки тисяч доларів. Тож вже зіткнувшись з кризовими ситуаціями в 2022 році, вони прагнуть убезпечити собі надійність на майбутнє.

Серед середнього бізнесу навпаки знизилися темпи побудови резервних рішень. Ми стали частіше чути позицію «ми почекаємо», тому можемо констатувати, що бізнесу стало менш лячно. Але водночас цей сегмент демонструє стабільний приріст проєктів з використанням публічної хмари — у 2023 році ми зафіксували зростання їхньої кількості на 20%.

Приватні хмари розширюються. Фінсектор потужно оцифровується

Протягом року ми побудували на третину менше нових приватних хмар, ніж торік. Але разом з тим об’єми інфраструктур значно зросли. При цьому 70% компаній, які користуються приватною хмарою, розширювали свої потужності у 2023 році. Основою причиною цього було активне впровадження низки нових сервісів серед бізнесу та державних установ.

Це ще один тренд воєнного часу. Завдяки впровадженню нових сервісів бізнеси досягають більшої стійкості та стають менш залежними від людського фактору. Найбільше таку тенденцію показує фінансовий сектор та медична галузь. Кожен третій український банк, сотні медичних закладів та аптек використовують наші хмари для побудови основної або резервної ІТ-інфраструктури.

Держсектор трансформується завдяки хмарам

Впроваджена до великої війни державна стратегія Cloud First стала стимулом до цифрової трансформації. У 2023 році ми вже побачили її результати.

Цьогоріч держсектор вперше випередив приватний сектор за темпами цифровізації. Звісно, в першу чергу це пов’язано зі слабкою диджиталізацію до цього і в загальних цифрах приватний бізнес далеко попереду. Але динаміка дуже позитивна.

Другий рік поспіль на 55% збільшується кількість державних замовників, які обирають хмари GigaCloud. З даними електронної системи публічних закупівель Prozorro, у 2023 році ми вперше стали найбільшим партнером держсектору у реалізації цифрової трансформації за допомогою хмарних технологій — як за кількістю проєктів, так і за потужністю впроваджених рішень. Як і приватний бізнес, держава швидко масштабується та довіряє хмарам найкритичніші сервіси. І якщо буде стабільна ситуація з державним бюджетом, ми будемо спостерігати збереження темпів цифровізації.

10 000 віртуальних машин та 83 нові дата-центри. Як зростає інфраструктура компанії

  • Наш програмно-апаратний комплекс сьогодні забезпечує роботу 10 000 віртуальних машин, що на 42,86% більше, ніж до війни.
  • Протягом року ми інвестували в нове залізо 2 480 000 доларів.
  • Уклали угоди з декількома мережами дата-центрів. Це дає нам змогу розмістити IT-інфраструктуру клієнтів у будь-якому куточку Європи (понад 80 дата-центрів).
  • Загальний обсяг даних, які зберігаються у хмарах GigaCloud та обсяг залученої оперативної пам’яті зросли майже в 1,5 раза.

Допомагаємо клієнтам вирішувати питання дефіциту персоналу та підбираємо сервіс без помилок

Більш відчутною проблемою для бізнесу стає дефіцит кваліфікованого ІТ-персоналу. Як хмарний провайдер відповідаємо на цей запит та надаємо допомогу у вирішенні задач на рівнях від інфраструктури до додатків. Понад 100 клієнтів сьогодні користуються GigaCloud Admin. Це послуги, які виходять за рамки стандартних завдань служби технічної підтримки – встановлення та налаштування хмарної інфраструктури, ПЗ, мереж, баз даних тощо.

95% нових замовників стають нашими клієнтами саме після тестування сервісу. Це говорить про максимально ефективну систему підбору потрібного сервісу та онбордингу клієнтів presale менеджерами з досвідом у сотнях кейсів.

Телефоном, у дорозі, без інтернету. Технічна підтримка стала більш комплексною

У 2023 році ми впровадили ще один тип верифікації клієнта – за SMS. Тепер можна вирішувати питання телефоном у разі якщо клієнт у дорозі, без інтернету тощо.
Середній час першої реакції на звернення клієнта – 4,5 хвилини. Для 98% клієнтів очікування першої відповіді становить менше 15 хвилин. Переважно запит виконується за 3 години, але залежно від складності задачі час виконання займає від 1 до 72 годин.

За результатами опитування щодо рівня задоволення технічною підтримкою GigaCloud у 2023 році клієнти відзначають у компанії високий рівень емпатії, рівень компетентності, швидкість першої та подальшої комунікації.

Беріть та робіть: 68 прикладів диджиталізації бізнесу на інтерактивній карті

В умовах війни ми не оприлюднюємо назви великих проєктів з міркувань безпеки. Але вони стабільно з'являються, адже зміцнення інфраструктури ― запорука стабільної роботи бізнесу і державних організацій.

Для розширення найкращих практик цифровізації ми показуємо низку кейсів (зокрема й 2023 року) на інтерактивній мапі. Ми створили її, щоб будь-який український бізнес або технічний фахівець зміг знайти зразок рішення під свої поточні завдання.

Карта цифровізації українських компаній постійно оновлюється за посиланням ― https://gigacloud.ua/success-story

AI стає базовим рішенням. Продуктова політика компанії у 2023

Ми доопрацювали наші публічні та приватні хмари, і тепер клієнт має можливість швидко додавати розширену функціональність мережевого стеку, побудувати контейнери чи навіть подивитись, що інженери GigaCloud роблять під час регламентних робіт.

Значна увага з нашого боку була приділена розвитку нашої публічної хмари на базі VMware. Ми впровадили Aria Operations у всіх кластерах публічної хмари для моніторингу коректності роботи, утилізації ресурсів та продуктивності інфраструктури. Також у всіх кластерах ми розширили функціонал для підвищення безпеки мережі – мікросегментацію на базі VMware NSX. Рішення дозволяє розділити мережу на дрібні сегменти та створити локальні правила ізолювання трафіку між ними. В одній із наших зон доступності вже доступні контейнерні кластери в публічній хмарі VMware. Вони побудовані на VMware Tanzu та допоможуть клієнтам в розміщенні своїх мікросервісів та плануванні пікових навантажень для своєї інфраструктури. Найближчим часом сервіс буде доступний в усіх кластерах.

Наразі наша команда розробляє нову хмару, яка дозволить клієнтам замовляти не тільки віртуальні ресурси, а цілі хости — її реліз заплановано на перший квартал 2024 року.

Вже два роки наші клієнти користуються GPU Cloud — публічною хмарою VMware з відеокартами. Раніше сервіс найактивніше використовувати для вирішення задач 3D-моделювання, дизайну, рендерингу. З розвитком AI серед українського бізнесу та великим запитом серед користувачів, ми додали рішення для вирішення їхніх задач – потужні графічні процесори спеціально для задач на основі штучного інтелекту.

Цьогоріч ми зосередимося на впровадженні ще більшої кількості хмар для вирішення завдань на основі AI. Найближчим часом хмари з GPU стануть таким же базовим продуктом бізнесу, як CPU чи RAM. У штучному інтелекті нема нічого магічного, а якщо ви сумніваєтеся в цьому, тому ми допоможемо протестувати та впровадити ці рішення у ваш бізнес.

Найбільша партнерська мережа серед хмарних провайдерів України

Разом з партнерами ми можемо розв'язувати будь-яку задачу. Сім років тому починалося все з неповних 36 тисяч гривень — саме таким був обсяг партнерських продажів за результатами першого року існування партнерської програми. Цьогоріч загальна вартість проєктів, реалізованих завдяки партнерським продажам, склала 2 400 000 гривень.

До нашої партнерської мережі долучилися понад 100 нових партнерів. Серед них 50 компаній-розробників українського ПЗ, які допомагають бізнесу відмовитися від російського софту. І це найбільша партнерська мережа серед хмарних провайдерів України.


Десятки благодійних проєктів у хмарі та біонічні протези для військових. Соціальна політика компанії

Ми забезпечуємо всім необхідним співробітників компанії, які захищають Україну в лавах ТрО та ЗСУ — це наш обов’язок як українського роботодавця.

У рамках корпоративної програми підтримки ми безкоштовно надаємо хмарну інфраструктуру для десятків військових проєктів. Зараз як ніколи важливо дбати про українську спільноту, долучатися до ініціатив, про які не завжди можна розповідати з міркувань безпеки. Ми також фінансово підтримуємо соціальні ініціативи, направлені на забезпечення збору коштів, волонтерську допомогу, лікування та психологічну реабілітацію від наслідків війни.

Окремим напрямком роботи є фінансування встановлення біонічних протезів Esper Hand бійцям ЗСУ, які втратили кінцівки внаслідок бойових дій. Ми не просто фінансуємо виготовлення персональних протезів, а й прагнемо створювати інклюзивний робочий простір для людей, що повертаються з фронту. Після завершення бойових дій близько мільйона ветеранів потребуватимуть реінтеграції, комфортних умов праці, додаткового навчання — і про це потрібно потурбуватися вже зараз.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!