Життя у хмарах: коли компаніям варто задуматися про використання хмарних технологій

Новини компанії

Автор: GigaCloud

30.10.2020

Матеріал опубліковано на сайті LIGA.net

Цього року пандемія COVID-19 стала «смаженим півнем», який підштовхнув бізнеси будь-яких розмірів переходити на хмарні сервіси. Конференції, брейнштормінги, презентації, щоденні робочі завдання, які тисячі компаній в один момент були змушені перенести в онлайн ― хмара стала справжнім порятунком для збереження ефективних робочих процесів. Тож не дивно, що до кінця «карантинного» року все більше компаній замислюються про хмарні технології вже не як про ситуативне, а як про постійне рішення. Але, як і будь-який діджитал-інструмент, хмарні технології теж потрібно вміти «правильно готувати».

LIGA.net в партнерському проекті з компанією GigaCloud розбирають найпоширеніші ситуації, коли компаніям точно «пора в хмари», і підбирають рекомендації для різних сегментів бізнесу, як зробити це максимально ефективно і не за всі гроші світу. Почнемо з ознак, які сигналізують про те, що час настав.

Робота в період пандемії

«Ніколи ще не було більш актуального часу для переходу в хмару», ― вважають автори дослідження компанії MariaDB. Пандемія підштовхнула весь світ до використання хмарних рішень: близько 40% опитаних в дослідженні компаній вважають, що саме COVID-19 прискорив їхній перехід у хмарну інфраструктуру. Компаніям довелося одночасно відправити співробітників з офісів додому і продовжувати при цьому ефективно працювати, і єдиною швидкою відповіддю на такий виклик стала хмара.

«Зараз бізнесу потрібні віддалені робочі місця, сервіси відеоконференцзв'язку, інструменти спільної роботи та електронний документообіг. Користуючись цими рішеннями підприємства отримують можливість підтримувати безперервність своїх бізнес-процесів у нових умовах. І попит на них продовжує зростати», ― говорить директор GigaCloud Артем Коханевич.

І цьому є розумне пояснення. Близько 74% учасників дослідження MariaDB вважають, що друга хвиля коронавірусу принесе нові проблеми. Тому компанії будь-яких розмірів ― від мікробізнесу до корпорацій ― вже зараз розпочали підготовку інфраструктури до нових викликів епідемії:

  • 57% з них планують перевести 100% працівників на віддалену роботу;
  • 51% планують перенести більшу кількість додатків у хмару;
  • 46% хочуть впровадити віддалену роботу на необмежений термін.

«Дистанційна робота» стала головним викликом для бізнесу у 2020 році. Найбільші техногіганти Facebook, Google та Twitter відправили співробітників додому. Останній взагалі дозволив їм залишитися в такому форматі, за бажанням, назавжди.

В Україні вже теж є приклади компаній, які зважилися відмовитися від офісів не тільки на період карантину, а назавжди. Наприклад, в групі компаній EVO вирішили перевести всіх співробітників на віддалений режим назовсім, а офіс перетворити в коворкінг. До слова, віддалена робота скоро може стати не просто доброю волею окремих компаній в Україні, а повноцінним трудовим режимом, якщо депутати приймуть відповідний законопроект, який у вересні винесли до розгляду Верховною Радою.

Бізнес-кочівники

Легалізована пандемією віддалена робота підштовхнула людей задуматися, що працювати зовсім не обов'язково з дому. І якщо сьогодні подорожі обмежені карантинними заходами, то після відкриття кордонів експерти очікують «номад-манії». І тоді хмарні сервіси знову вийдуть на перший план, адже саме вони дозволяють зробити робочим місцем практично будь-який гаджет ― потрібен тільки інтернет, і співробітник зможе підключитися до корпоративної інфраструктурі з будь-якої точки світу.

Крім простих інструментів для роботи, на зразок онлайн-офісу, в хмару можна виносити і внутрішні програми компанії, що автоматизують складні бізнес-процеси, включаючи бухгалтерію (1С, наприклад), керування взаємовідносинами з клієнтами, контроль ресурсів та інші.

У хмарі значно простіше організувати спільну роботу відділів, особливо якщо вони в різних містах і країнах. Команди отримують загальний доступ до необхідної інформації та можуть одночасно з нею працювати. Хмарні сервіси спрощують документообіг і контроль версій, наприклад, дозволяють не боятися, що співробітник редагуватиме не найбільш актуальну версію файлу.

Запит на гнучкість

Хмарні сервіси ― хороше рішення для зростаючих компаній, які періодично відчувають сплески попиту з боку замовників. Адже з хмарою можна швидко наростити потужності IT-інфраструктури та зменшити їх, коли необхідність спаде.

Наприклад, кейси ефективного застосування хмарних рішень для покриття ситуативних сплесків попиту є у стрімінгових сервісів. У дні спортивних подій вони переживають пікові навантаження, адже одночасно до них підключаються десятки тисяч користувачів. Наприклад, український сервіс інтернет-телебачення OLL.TV під час трансляції футбольних матчів за п'ять хвилин отримує до 300 тисяч запитів на отримання контенту. Обробити такий різкий сплеск навантаження їм допомагає хмара GigaCloud.

«У разі зростання IT-інфраструктури або в періоди пікових навантажень (розпродажі, “чорні п'ятниці”) замовник може взяти у свого хмарного оператора додаткову кількість ресурсів. А коли вони вже не потрібні, від них можна відмовитися і не переплачувати. У випадку ж з власним “залізом” частина ресурсів буде простоювати та чекати свого часу. Замовник платитиме за те, що по факту не використовує», ― пояснює Коханевич.

Підвищена безпека даних

Журнал The Economist влучно окреслив важливість інформації в наш час, назвавши дані новою нафтою і найціннішим ресурсом у світі. Тому бізнесу будь-якого розміру необхідно подбати про власну безпеку. Віддалений режим роботи загострив проблему та підвищив вимоги до захисту даних.

І якщо великі корпорації та банки давно звикли інвестувати в захист власних даних, адже кожна кібератака загрожує їм колосальними втратами, то малому і середньому бізнесу доводиться складніше. Як мінімум тому, що у МСБ для якісної кібербезпеки менше ресурсів, але при цьому, згідно зі звітом Verizon, до 43% всіх атак припадає саме на них.

Власникам невеликих компаній потрібно більше уваги приділяти безпеці, оскільки для них успішна кібератака може обернутися не просто втратами, а банкрутством.

Перший крок ― організувати систему резервного зберігання, але навіть і це зробити своїми силами може бути непросто та дуже дорого. Хмара ж дозволить отримати схожий з великими гравцями рівень збереження даних з мінімальними витратами.

Оператори хмарної інфраструктури та сервісів приділяють багато уваги безпеці, продуктивності та контролю, адже від цього залежить їхній бізнес

Це підтверджують і дослідження. Так, опитування компанії Salesforce показали, що безпеці хмари довіряють 83% керівників IT-відділів по всьому світу.

Пошуки конкурентної переваги

Перехід в хмару дозволяє бізнесу підвищити свою конкурентоспроможність. По суті, хмарні рішення забезпечують роботу рівня великих корпорацій, але без необхідності будувати дорогу інфраструктуру.

Наприклад, Пенсільванський університет почав використовувати хмару AWS, щоб його студенти на IT-факультетах могли працювати з високопродуктивними системами під час занять, створюючи інтернет-служби, мобільні ігри та програми. Студенти отримують практичний досвід, який стане в нагоді їм у майбутній роботі. А університет обходиться без будівництва дорогої локальної інфраструктури та витрачає гроші на використання хмарних систем тільки під час проведення занять.

«Хмара надається клієнтам за орендною моделлю, що дозволяє відмовитися від капітальних вкладень (СapEx) та обійтися операційними витратами (OpEx). Вивільнені кошти можна направити на розвиток бізнесу та запуск нових проектів. Перенесення IT-інфраструктури на аутсорс хмарному оператору дає можливість IT-відділу компанії займатися розвитком нових, а не підтримкою існуючих сервісів», ― говорить Артем Коханевич.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!