Авто майбутнього: хмари, сонячні панелі та корпус-хамелеон

Навчання

Автор: GigaCloud

24.10.2023

Летючі авто, голограми на лобовому склі та оснащення, немов у Бетмобілі — людство давно замислюється над тим, як може виглядати персональний транспорт. Поки що це лише фантазія й зміни в авто не настільки радикальні, але вони все одно вражають.

Надаємо короткий огляд найсучасніших розробок. А ще більше про нові автомобільні технології можна подивитися у нашому відео на каналі GigaCloud About:

Автоматична кастомізація

Вінілові плівки вже в минулому — тепер прикрасити машину можна самостійно в один клік. Передовою компанією у створенні машин, здатних змінювати колір авто, є BMW. Використовуючи технологію електронних чорнил (E-ink), яку зазвичай можна помітити в електронних книгах, BMW у 2022 році представили модель iX Flow — з нею машина може розфарбовуватися в чорний або білий під впливом позитивного або негативного електричного поля.

У 2023 році BMW вдосконалили цю опцію у прототипі i Vision Dee, який може підтримувати 32 кольори, а весь корпус автівки ділиться на 240 зон, кожна з яких може мати своє окреме забарвлення. Машина вміє також автоматично розпізнавати свого власника, відкривати йому двері та закріпити за ним особистий аватар, який буде висвічуватися і вітати водія на вікні з боку керма.

Варіант розфарбування в моделі i Vision Dee

«Шпигунські» системи безпеки

З одного боку, ІТ-системи машин все легше зламати: між 2018 та 2021 роком кількість кібератак на авто зросла на 225%. Але разом з тим покращилися технології авто та системи захисту, які дозволяють отримувати доступ до управління лише авторизованим особам.

Так Tesla може розблоковуватися через NFC функцію у смартфоні — достатньо завантажити додаток і синхронізувати його з авто, щоб потім легко відкривати дверцята, прикладаючи до них телефон. А в спорткарі Tesla Roadster другого покоління передбачено розблокування авто свайпом пальця, під час якого зчитується відбиток.

Розблокування за допомогою обличчя вже також є звичною опцією у багатьох авто. У люксовому сегменті машин Hyundai, суббренді Genesis, представили систему Face Connect, оснащену датчиком розпізнавання облич. Користувач сканується завдяки камері ближнього інфрачервоного діапазону (NIR) у дверях, і при його наближенні до автомобіля на відстань до одного метра автоматично вмикається освітлення для додаткової безпеки та видимості вночі.

Face Connect також запускає налаштування профілю користувача, включаючи положення водійського сидіння, керма та дисплея, і водії можуть ділитися доступом до свого електромобіля з трьома користувачами, кожен з яких матиме власний профіль та не повинен буде самостійно щоразу підлаштовувати все під власні уподобання.

Лише після перевірки Face Connect у водія є можливість взятися за ручку дверцят

Їздити поміж хмар

Ще у 2009 році у виданні Scientific American тодішній віцепрезидент General Motors Леррі Бернс передбачив, що через 20 років машини будуть дуже взаємопов’язаними завдяки мережі, а отже зможуть їздити автономно та матимуть менше аварій. Як бачимо, це передбачення збулося.

Зараз більшість брендів авто підтримують функцію автопілот, дозволяючи їздити, не звертаючи уваги на дорогу. Це частково можливо завдяки технології Connected Cars — взаємодії між транспортними засобами, інфраструктурою, пішоходами, хмарою тощо за допомогою технічних застосунків. Хмарна синхронізація V2C (vehicle-to-cloud communication) є важливим елементом у цій взаємодії, збираючи та зберігаючи дані, наприклад про поведінку водіїв, навігацію, маршрути, а також надаючи можливість віддаленого управління налаштуваннями авто.

Серед потенційних можливостей Connected Cars — автоматична оплата за паркування чи замовлення додаткових сервісів за підпискою. Наприклад, компанія BMW продає підписку на підігрів сидінь та на звуки двигуна, створені композитором і автором культових саундтреків Гансом Ціммером. А у Mercedes-Benz можна купити місячну підписку на збільшення кінських сил.

Хмара також зберігає особисті налаштування користувачів — Tesla вже запам’ятовує інформацію про налаштування керма, дзеркал, сидінь, освітлення, кліматичної системи, інтерфейсу. Завдяки хмарі водії можуть зайти та активувати свій профіль на будь-якій іншій машині компанії.

BMW також оголосила, що залучає хмарні технології Amazon, щоб забезпечити роботу генеративного штучного інтелекту, машинного навчання, інтернету речей, покращеного круїз-контролю, системи допомоги при паркуванні тощо. Бортовий комп’ютер майбутньої серії зможе обробляти у 20-30 разів більший обсяг даних, ніж попередні моделі. Це збираються реалізувати в електрокарах Neue Klasse, які почнуть випускати у 2025 році.

У машинах Volvo з 2018 року є функція Connected Safety, яка дозволяє автівкам обмінюватися інформацією між собою, зокрема позначати на мапі, де є розумне авто з увімкненою аварійкою. Завдяки хмарі такий зашифрований анонімний сигнал можна побачити на відстані до 500 метрів, а отже у водіїв буде 30 секунд у запасі, щоб зреагувати на небезпечну ситуацію.

Унаслідок цих хмарних можливостей Mercedes Benz салон автівки майбутнього уявляють як невелику вітальню. Для цього передні крісла будуть розвертатися, щоб пасажири сиділи один навпроти одного. Але цей концепт вже має свої обмеження: наприклад, у деяких штатах США існує регулювання, згідно з яким під час режиму автопілота водій обов’язково повинен мати змогу зреагувати на небезпечну ситуацію та виправити її у ручному режимі — що неможливо, коли їдеш спиною до керма.

Концепція авто з сидіннями, що можуть відвертатися від керма

Без CO2

Майбутнє — за екологічним транспортом. Навесні 2023 року ЄС ухвалив закон, щоб усі нові машини з 2035 року мали нульові викиди вуглекислого газу, тож європейські країни поспішають підготувати відповідні зміни.

Людство давно розглядає альтернативні джерела пального для авто; зокрема ідея про використання водню як палива удосконалюється останні 10 років. Основна ціль полягає в тому, щоб створити авто, яке працює на чистому водні — і закачує енергію назад в електричний двигун, коли він працює на холостому ходу. Водневі системи вже існують, але вони не такі досконалі, та і їх використання ще не настільки поширене.

Так само як і сонячні панелі на даху авто, які дозволяють їхати й заряджатися водночас. Наприклад, з 2017 року Toyota випускає гібрид Prius Prime з сонячними панелями. У моделі 2023 року на зарядці після цілого дня під сонцем можна додатково проїхати до 8,7 кілометра.

А у Швеції взагалі електрифікують саму дорогу для зарядки електрокара — напруга подається через дві вбудовані рейки на кожну окрему секцію дороги лише тоді, коли електрокар їде безпосередньо над нею. У 2018 році у Стокгольмі так прокачали перші 2 км дороги. В планах – до 2035 електрифікувати вже 3 тисячі кілометрів.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!