Що таке метавсесвіт, навіщо він бізнесу і чому його будують на хмарних технологіях

Навчання

Автор: GigaCloud

24.12.2021

За даними Google, кількість запитів зі словом «метавсесвіт» зросла на 14043% за рік. Публічні заяви Марка Цукерберга зробили його трендом. Зацікавленість Цукерберга настільки велика, що він перейменував Facebook в Meta і планує зробити компанію-метавсесвіт всього за п'ять років. Але він такий не один. У Nvidia, Alibaba та Microsoft теж є плани з цього приводу.

Давайте розберемося що таке метавсесвіт, як бізнес його використовуватиме і де тут місце хмарним технологіям.

Що це

Метавсесвіт ― віртуальний простір, що існує в режимі реального часу. У ньому користувачі взаємодіють між собою та з цифровими об'єктами через своїх аватарів за допомогою технологій віртуальної реальності. У ньому не важливі культурні, соціальні, економічні та політичні закони реального світу.

Вперше про Metaverse заговорили 1992 року. Американський письменник-фантаст Ніл Стівенсон у своєму романі «Snow Crash» описав його як взаємопов'язаний віртуальний світ, в якому цифрові аватари людей взаємодіють між собою, а статус людини визначається ступенем розвитку аватара. Метавсесвіт за Стівенсоном ― це синергія фізичної, доповненої та віртуальної реальності.

У Марка Цукерберга схоже уявлення. У його всесвіті люди займатимуться всім тим, що вони роблять у реальному світі.

Відмінності від інтернету та онлайн-ігор

Метью Болл, венчурний інвестор та сучасний ідеолог технології, виділяє такі особливості метавсесвіту:

  • Існує вічно. Його не можна зупинити, перезапустити чи видалити.
  • Існує в режимі live. Є також можливість створювати нові події.
  • Усі бажаючі можуть приєднатися до нього, незалежно від кількості та у будь-який час.
  • Має власну економіку. Користувачі та бізнес можуть отримувати гроші за певну діяльність, а потім витрачати їх або інвестувати.
  • Об'єднує фізичний та цифровий світи, відкриті та закриті платформи, приватні та загальнодоступні мережі.
  • Містить «контент та досвід», які створили його ж «жителі».

Що в ньому можна робити

Єдиної концепції поки що немає. Попри те, що це світ наукової фантастики, у метавсесвіті можна буде відвідувати віртуальні концерти, подорожувати, робити покупки, ходить у кіно тощо.

З іншого боку ― тестувати всі системи за допомогою цифрових двійників. Це допоможе виявити можливі збої та покращити системи перед експлуатацією у фізичному середовищі.

Приклади метавсесвітів

Багато компаній прагнуть досягти мети з розробки кращих віртуальних просторів якнайшвидше, і ось декілька прикладів:

Microsoft Mesh

Компанія Microsoft презентувала «корпоративний метавсесвіт» у своїй хмарі Azure ― Microsoft Mesh. Користувачі можуть взаємодіяти один з одним за допомогою віртуальних аватарів, і при цьому фізично знаходиться в різних місцях. Підключитись до нього можна за допомогою VR-гарнітури, смартфона, ПК та AR-гарнітури HoloLens 2 від Microsoft.

У компанії говорять про «голопортацію» у робочому середовищі, як про спосіб підвищення гнучкості прийняття рішень та прискорення вирішення проблем.

Nvidia Corp

Nvidia має дуже схожу концепцію з Microsoft. Вони планують зробити спільний робочий простір між творцями тривимірних об'єктів із різних сфер. Метавсесвіт дозволить розробникам моделювати об'єкти.

Alibaba

Китайський гігант знаходиться на ранній стадії, але вже подав заявку на декілька торгових марок, пов'язаних з метавсесвітом, і заявив про свій намір брати участь у цій гонці технологій. Першим товарним знаком буде Ali Metaverse.

Epic Games

Ще одним учасником створення власного метавсесвіту є Epic Games, яка залучила інвестицій на 1 мільярд доларів.

Протягом багатьох років цей цифровий всесвіт був мрією Тіма Суїні, співзасновника компанії та голови Epic Games, і з таким вливанням коштів він міг би стати більш здійсненним. Однак, на відміну від ідеї Цукерберга про монополію, Суїні хоче, щоб віртуальний світ був повністю відкритим стандартом, який міг би навіть замінити інтернет.

Facebook

Сьогодні найактивніше у віртуальний всесвіт інвестує Марк Цукерберг. Сума, інвестована у 2020 році у R&D, досягла 18,5 мільярда доларів і становить до 30% прибутку Facebook.

У компанії заявляють, що метавсесвіт ― наступна еволюція соціальних мереж і обіцяють тривимірний простір, де люди зможуть взаємодіяти, вчитися, співпрацювати та грати різними способами, яких раніше не бачили. Для реалізації проекту створять понад 10 тисяч робочих місць у Європі.

Чому хмара ― основа метавсесвіту, і що ще потрібно для його існування

Для стабільної роботи потрібна надійна інфраструктура для метавсесвіту. Так, під час глобальної конференції Yamaha Cloud Technology re: Invent Global Conference у 2021 році Amazon оголосив про співпрацю з Meta Universe. Згідно зі звітами, Meta Цукерберга використовує комплексні рішення Amazon Cloud для доповнення своєї існуючої локальної інфраструктури та забезпечення більшої конфіденційності.

Гу Фань, генеральний менеджер відділу продуктів Amazon Cloud Technology у Китаї, вважає, що метабізнес неможливий без обчислень, зберігання даних, машинного навчання, штучного інтелекту, які невіддільні від хмарних технологій. Наприклад, компанія Fortnite має 350 мільйонів користувачів по всьому світу, і майже всі її робочі навантаження виконуються з використанням хмарної інфраструктури.

Той же Метью Болл виділяє ще сім основних складових інфраструктури, крім хмари для метавсесвіту:

  • Апаратна платформа. Сюди входить все, що дає можливість потрапити до нього: VR/AR-пристрої, гаджети, ПК тощо.
  • Мережа. Потрібна висока смуга пропускання, що гарантує високу швидкість передачі даних.
  • Обчислення. Щоб людина могла працювати зі штучним інтелектом, рендерити, обробляти великі масиви інформації, грати в ігри, необхідні потужні системи.
  • Інструменти. Все, що використовується для його безперервного розвитку, має підтримувати авторські права, передачу даних між собою, технології AI тощо.
  • Платежі. Повинна бути підтримка платіжних систем, щоб люди та бізнес могли проводити фінансові операції.
  • Контент та послуги. У метавсесвіті популярна реклама. Також він пропонує безмежний політ фантазії для створення унікальних речей.
  • Поведінка користувачів. Вивчення поведінки людей та компаній дає можливість змінювати принципи та філософію існування всесвіту.

Припускають, що нова реальність зробить революцію практично у всіх галузях бізнесу, а для нового майбутнього створять сфери, ринки та професії, які будуть оплачуватись трильйонами доларів. Бізнес прагне розвинути потенціал цих просторів, приділяючи особливу увагу соціальному життю, культурі та присутності бренду. А хмари стануть головною інфраструктурою метабізнесу.

subscribe

Підписатись на новини

Залиште свій Email, и будьте завжди в курсі свіжих новин!