Як Uklon використовує хмарні технології: новий випуск GigaCloud About
16.12.2021
У новому випуску YouTube-каналу GigaCloud About Антон Хвастунов, директор з розвитку бізнесу GIGAGROUP та співвласник GigaCloud поговорив із Дмитром Дубровським, засновником Uklon, та Віталієм Дятленком, співзасновником та CTO Uklon, про те, як працює IT-інфраструктура онлайн-таксі.
«Виходьте без дзвіночка», ― цю фразу чув кожен, хто дзвонив у службу таксі. Наразі армію диспетчерів, замінили онлайн-сервіси, які забезпечують оперативний обмін даними між клієнтом та водієм. Одним із таких є український сервіс Uklon, який майже на 100% працює із використанням хмарних рішень.
«Згідно з нашою стратегією, ми перенесли всі сервіси в хмару з on-premise серверів, ― каже Віталій Дятленко. ― Розробляти нові сервіси, їх розвивати та підтримувати простіше, швидше та дешевше у хмарах. Коли фізично обмежений “коробками”, стаєш заручником ситуації».
«Два роки тому, коли Uklon ще працював на “залізі”, ми впали на три години, ― продовжує Віталій. ― За цей час втратили гроші та лояльність клієнтів, адже якщо не працюємо ми ― працює наш конкурент. Після цієї неприємної ситуації зробили роботу над помилками та швидко перенесли всі критично важливі сервіси у хмари».
Компанія використовує мультиклаудний підхід і працює на базі платформи Google Cloud та Amazon Web Services. Туди «переїхав» весь продукт: картографія, прийом та обробка замовлень, всі складові бекенду та інше. Сервіси для керування базами даних MongoDB, Apache Kafka, RabbitMQ ― на вимогу. Такий підхід дозволяє компанії без ексцесів витягувати пікові навантаження у дні, коли зростання замовлень може збільшуватися у 10 разів.
У випуску також поговорили про запуск сервісу в Молдові та нові фічі. «Багато фіч виникають на основі поведінки водіїв, ― говорить Дмитро Дубровський. ― Наприклад, ми помітили, що водії беруть замовлення, а потім його скасовують, і вигадали Uklon Karma. Тепер, коли водій скасовує замовлення, його "карма" падає. Через це знижується оцінка водія та пріоритетність щодо відображення замовлень. Але "карму" можна і поліпшити, наприклад, якщо брати замовлення з важкодоступних місць, у незручний час або на великі відстані».
Незабаром користувачі зможуть скористатися такими оновленнями:
- Кнопка SOS ― пасажир зможе викликати допомогу в один клік із зазначенням локації через службу підтримки Uklon 24/7.
- Приховування номерів телефонів — ні пасажир, ні водій не бачитимуть номери один одного, щоб уникнути неприємних ситуацій після поїздки.
- Чат замість дзвінка ― водії та пасажири зможуть чатитись всередині програми, поки активна угода на замовлення. Після закінчення подорожі чат закриватиметься.
- Відображення пробок — розробляється сервіс, який шляхом агрегації даних, які отримують від водіїв, показуватиме пробки у місті. Наразі проходить пілотний запуск функції в Одесі.
- Uklon Таксі для водіїв, які отримали офіційну ліцензію на таксі. Вони можуть пересуватися смугою громадського транспорту.
Також Георгій Трегубов, керівник відділу розвитку продуктів GigaCloud, розібрав, що знаходиться «під капотом» в онлайн-таксі Uklon.
YouTube-канал GigaCloud About створено у вересні 2019 року. На каналі у доступній формі розповідається про хмарні технології, про те, як вони впливають на бізнес, проводяться регулярні інтерв'ю з експертами у сфері IT.
Нещодавно на каналі стартував новий сезон. Перший випуск присвячений технологіям компанії PromoRepublic.